Tinerii înscriși în programul Start-up Nation îşi vând afacerile pe internet
Şi anul acesta tinerii care s-au înscris în programul Start-up Nation îşi vând afacerile pe internet. Chiar dacă procesul de selecţie nu s-a încheiat încă, pe site-urile de mică publicitate sunt tot felul de anunţuri prin care, pentru câteva mii de euro, antreprenorii îşi cedează proiectul.
De Redactia Observator la 07.03.2019, 11:07Şi anul acesta tinerii care s-au înscris în programul Start-up Nation îşi vând afacerile pe internet. Chiar dacă procesul de selecţie nu s-a încheiat încă, pe site-urile de mică publicitate sunt tot felul de anunţuri prin care, pentru câteva mii de euro, antreprenorii îşi cedează proiectul. Iar autorităţile consideră că fenomenul nu a atins proporţii îngrijorătoare, iar practica nu este ilegală.
Cum programul nu prevede o clauză care să le interzică proprietarilor să îşi vândă ideile de afaceri, site-urile de anunţuri au fost împânzite cu tot felul de oferte. Deşi nu a primit încă o confirmare că afacerea îi va fi finanţată, un domn din Braşov îşi vinde proiectul, prin care ar urma să producă pavaje, borduri şi ţigle. Cu o singură condiţie: cumpărătorul trebuie să suporte şi cheltuielile pentru 5 angajaţi.
Ca şi în anii trecuţi, competiţia este acerbă între antreprenorii interesaţi de cei 200.000 de lei oferiţi de statul român.
Anul acesta, cele mai multe proiecte vizează serviciile, urmate de producţie şi comerţ.
Finanţare însă vor primi numai 10.000 de firme care îndeplinesc criteriile. Printre altele, societăţile trebuie să fie înfiinţate după 30 ianuarie 2017 şi să activeze în domenii precum producţie, industrii creative, servicii sau comerţ. Trebuie să creeze cel puţin un loc de muncă cu normă întreagă pe perioadă nedeterminată şi să-l menţină ocupat cel puţin doi ani după finalizarea implementării proiectului.