Vas de croazieră gigant pentru curse la Polul Nord cu 1.000 de oameni la bord, în construcţie la Tulcea
România va produce opt dintre cele mai scumpe ambarcaţiuni de lux din lume! La Galaţi, Brăila şi Tulcea au ajuns comenzi pentru construcţia unor vase de croazieră cu peste o mie de locuri, apartamente de sute de metri pătraţi, finisaje de aur şi parcări pentru bolizii clienţilor.
De Redactia Observator la 18.05.2018, 17:37România va produce opt dintre cele mai scumpe ambarcaţiuni de lux din lume! La Galaţi, Brăila şi Tulcea au ajuns comenzi pentru construcţia unor vase de croazieră cu peste o mie de locuri, apartamente de sute de metri pătraţi, finisaje de aur şi parcări pentru bolizii clienţilor. Una dintre nave urmează să îi ducă pe bogaţii lumii tocmai la Polul Nord.
Două astfel de vase de lux tocmai au fost lansate la apă în şantierele navele din Tulcea şi Brăila. Acum, muncitorii români se pregătesc să construiască cea mai mare navă de croazieră care a fost vreodată produsă în ţara noastră. Un gigant cu o mie de locuri şi apartamente de 300 de metri pătraţi, toate cu balcon exterior.
MAURO LEBOFFE, Vicepreşedintele operaţiunilor Fincantieri în România:
Cu o astfel de navă pleacă oameni care pot să plătească mulţi bani pentru servicii foarte bune. Suntem mândri că acest vas se va produse aici în România.
Vasul va avea forţa să înfrunte gheaţa de la polul Nord, acolo unde clienţii vor face croaziere de lux.
Provocarea e departe de final, întrucât constructorului i s-a atras atenţia că în permamenţă pe vas se vor afla cinci elicoptere de lux pentru clienţii care vor să se plimbe, dar în acelaşi timp trebuie proiectat şi un garaj suficient de încăpător pentru 50 de super maşini, fiecare dintre ele costând peste 100.000 de euro.
Şi la Galaţi se lucrează la o ambarcaţiune-gigant.
PETER DE KIDLE, reprezentant al Damen Galaţi:
Puteţi să spuneţi că e o super navă. E un vas de cercetare pentru Guvernul Australian, merge în Antarctica. E în curs de construcţie la Galaţi. E un produs românesc. Va avea 156 de metri.
Din cele opt vase, niciunul nu va fi lansat la apă mai repede de 2020. Termenul poate să fie respectat cu o condiţie.
ENRICO BONETTI, Vicepreşedinte al Diviziei Navale Fincantieri:
Avem nevoia să avem muncitori mai bine pregătiţi, care să aibă performanţe mai bune.
150 de muncitori vietnamezi lucrează deja pe şantierele româneşti, iar constructorii se gândesc să aducă de patru ori mai mulţi străini care să dea o mână de ajutor.