Vice a ajuns în pragul falimentului. Este a doua mare companie de digital media cu probleme, după BuzzFeed
Vice Media Group a ajuns în pragul falimentului. Compania de digital media este în căutarea unui cumpărător, dar ar putea să depună declarația de faliment în următoarele săptămâni, potrivit unor surse citate de New York Times (NYT). În urmă cu două săptămâni şi compania BuzzFeed a anunţat că închide site-ul de ştiri BuzzFeed News pentru că nu mai este profitabil.
De Redactia Observator la 02.05.2023, 15:02Compania Vice Media Group, care deține site-urile Vice și Motherboad, încearcă de ani de zile să obțină profit, nu a reușit, a pierdut bani și concediat în mod repetat angajați. Fondat în 1994 de 3 jurnalişti canadieni, Suroosh Alvi, Shane Smith şi Gavin McInne, Vice Media Group are afaceri în zona de conținut digital (vice.com), producție de film și TV (Vice Studios şi Vice TV), ştiri (Vice News) și servicii de publicitate (Virtue). A fost numită cea mai mare companie independentă de media pentru publicul tânăr din lume şi a atras interesul unor giganţi precum Disney și Fox pentru investiţii.
Evaluată în trecut la 5,7 miliarde de dolari, compania s-a chinuit anul acesta să găsească un cumpărător pentru a evita declararea falimentului. Cel puţin cinci companii și-au exprimat interesul de a cumpăra Vice, dar şansele pentru o înţelegere sunt din ce în ce mai mici, potrivit surselor citate de NYT.
Falimentul ar reprezenta finalul sumbru al unei povești tumultoase. Vice s-a poziţionat pe piaţă drept un înlocuitor la establishmentul media tradiţional şi a atras investiţii de sute de milioane de dolari. În 2017, după o finanțare din partea companiei de capital privat TPG, valora 5,7 miliarde de dolari. Astăzi valorea companiei s-a redus considerabil.
În cazul unui faliment, Fortress Investment Group, cel mai mare deținător al datoriilor Vice, ar putea ajunge să controleze compania. Vice continuă să funcționeze în mod normal și va încerca în următoarele 45 de zile să găsească un cumpărător, Fortress fiind în pole position.
- De ce a dat faliment banca bogaţilor din SUA. În nici 2 luni s-au produs trei dintre cele mai mari colapsuri...
- A treia bancă americană în faliment a fost preluată de autoritățile americane. First Republic va fi vândută...
- UBS plănuiește să renunțe la o treime din angajați, la două săptămâni după ce a preluat rivalul Credit Suisse
"Vice Media Group s-a angajat într-o evaluare cuprinzătoare a alternativelor strategice și de planificare. Compania, consiliul său de administrație și părțile interesate continuă să se concentreze pe găsirea celei mai bune căi pentru companie", a declarat Vice luni, într-un comunicat.
Vice a început ca o revistă punk în Montreal acum mai bine de două decenii. De-a lungul anilor, a înflorit într-o companie media globală, cu un studio de film, o agenție de publicitate, o emisiune pe HBO (Vice News Tonight) și birouri în străinătate. Disney, după ce a investit sute de milioane de dolari în Vice, a încercat să cumpere compania în 2015 pentru peste 3 miliarde de dolari. Acordul nu s-a materializat niciodată, iar Vice a cedat în cele din urmă pe o pieță cu investiţii tot reduse în companiile media digitale.
Săptămâna trecută, Vice şi-a anunţat angajații că închide Vice World News, un proiect jurnalistic internaţional care a acoperit conflictele mondiale și abuzurile asupra drepturilor omului. Închiderea operațiunilor de ştiri globale a reprezentat o lovitură pentru angajații care considerau că departamentul reflectă rădăcinile Vice care a început ca un tip de jurnalism Gonzo. În ultimele luni, mai multe figuri din cadrul conducerii au plecat.
Site-ul de ştiri BuzzFeed News, închis
Şi compania media digitală BuzzFeed se confruntă cu probleme financiare serioase, inclusiv cu o scădere a veniturilor din publicitate. Directorul Jonah Peretti a recunoscut luna trecută că nu poate investi mai mult în site-ul de ştiri, devenit neprofitabil. În schimb, se va concentra pe furnizarea de ştiri prin intermediul site-ului HuffPost, pe care Buzzfeed l-a preluat în 2020.
Fondat în 2006, Buzzfeed a fost cândva unul dintre cele mai populare nume din media online, cunoscut pentru concursuri şi conţinutul viral, precum şi pentru un flux consistent de ştiri. S-a listat la bursă în 2021, dar a strâns mult mai puţini bani decât spera. Acţiunile sale au pierdut 93% din valoare de la debutul pe bursă în 2021.
Compania, care avea peste 1.300 de angajaţi la nivel global la sfârşitul anului trecut, anunţase deja un val de disponibilizări în decembrie, afectând peste 170 de persoane. Cele mai recente concedieri implică aproximativ 180 de locuri de muncă. Unii dintre angajaţii de la ştiri şi-ar putea găsi joburi în alte părţi ale companiei, a precizat Buzzfeed.
Printre angajaţii disponibilizaţi acum se numără cei de la diviziile de vânzări, conţinut, tehnologie şi administraţie. Compania va continua să opereze HuffPost, Tasty şi Complex Networks.