Elevii din România ar putea învăţa cu ajutorul TikTok-ului şi al inteligenţei artificiale. Cum arată "clasa viitorului"
După 35 de ani, căutăm încă formula câştigătoare pentru reforma în Educaţie. Mai multe minţi luminate în domeniu propun mai multe modele de învăţare, nu o curriculă bătută în cuie
Mai multe modele de învăţare şi nu doar o singură curriculă bătută în cuie de Ministerul Educaţiei. E ideea pe care vor să o implementeze specialiştii din domeniu în toate şcolile din România, pentru a reuşi să adapteze şcoala generaţiilor de astăzi. Tehnologia, Tik Tok si inteligenţa artificială nu ar trebui sa lipsească din predarea şi formarea profesorilor. Legea permite dascălilor să inoveze peste 20% din orele dedicate unei singure discipline.
De la educaţie la învăţare. E drumul pe care România trebuie să-l parcurgă pentru a ieşi din criză sistemică. Cei mai importanţi lideri mondiali din domeniu vin la Bucureşti pentru a prezența modele educaţionale de succes. Sugata Mitra, profesorul cu zeci de invenţii în științe cognitive și tehnologie, şi Peter Senge de la MIT sunt doar doi dintre cei 8 experţi de talie mondială care îşi vor prezența soluţiile.
Radu Szekely, fost secretar de stat în Ministerul Educaţiei: Din Statele Unite, Inquiry school un model în care transferul din cunoștințe nu se face dinspre profesor spre elev. Copiii primesc întrebări, socratice, uneori, la care ei trebuie să găsească răspunsuri, învățarea se naște din dialogul dintre ei nu prin informații, prin căutarea de către ei a informațiilor din diferite surse. Nu va mai există un singur model educațional ci foarte multe, și noi va trebui să le acceptăm și să le intregram.
Mădălina Iacob, reporter Observator: Această este o sală de clasă virtuală, în care profesorii pot construi elemente spectaculoase pentru a atrage atenţia elevilor la curs. Experții din străinătate pledează pentru că dascălii să folosească inteligenţa artificială şi orice alte resurse digitale pentru că noile generaţii să înveţe cursurile pe limba lor.
Inclusiv Tik-Tok şi alte platforme sociale pot fi integrate în programă
- Cine sunt elevii care au obţinut locul 1 la etapa regională a competiţiei FIRST Tech Challenge. Au avut de...
- START înscrieri în proiectul de inteligență artificială „Grok”, deținut de Elon Musk
- Cum vor fi gestionate cazurile grave de violenţă din şcoli. Deca a solicitat sprijinul Autorităţii Naţionale...
Elena Lotrean, director finish teacher training center: Este o resursă extraordinară de folosit cu copiii, dar cu foarte mare atenție pentru că noi avem deja conținuturi în minte, avem lucruri pe care le știm, pe care le putem să le verificăm în timp ce copiii au nevoie de acest ghidaj din partea noastră să folosească Tik Tok, să le producă învățare, nu doar pentru entertainment. În zona de planificare a lecțiilor, în zona de predare, folosind tehnologie la clasa, în partea de evaluare, sunt o mulțime de aplicațîi cu care ii pot evalua pe copii și în zona de administrare.
Schimbarea perspectivei va face diferenţa.
Liliana Romaniuc, Asociaţia Română de Literaţie: Nu înseamnă neapărat să vii cu alte discipline. În programa fiecărei discpline, 20% din numărul de ore este la dispoziția profesorului. Când eu îmi fac planificarea pe anul școlar, o să iau doar 80% pe materia respectivă și eu că profesor știu ce e cel mai important. 20 de procente le pot duce în zona de inovare care are legătură cu copiii care rămân în urmă.
La noi, diferenţa dintre performanţele elevilor din mediile vulnerabile şi a celor din marile oraşe este uriaşă, estimată la echivalentul a trei ani de şcoală. Conferinţa Internaţională "Dare to learn" va propune cele mai potrivite modele educaţionale. Evenimentul de excepţie va avea loc în luna octombrie la Bucureşti şi sunt aşteptaţi peste 30 de specialişti în Educaţie.