"A trecut el și după aia pac". Navetiștii care au scăpat de o tragedie, după ce podul feroviar de la Budila s-a prăbușit, vor putea merge din nou cu trenul după 4 ani
Circulaţia pe calea ferată între Braşov şi Întorsura Buzăului va fi reluată în această toamnă. Podul feroviar de la Budila, prăbuşit în urmă cu patru ani, este aproape finalizat. Autorităţile promit că va fi gata în octombrie, cu 10 luni mai târziu decât era estimat iniţial.
De Claudiu Loghin la 17.08.2022, 21:1730 iunie 2018. În urma unor ploi abundente, lacul de acumulare Tărlung, aflat în amonte de vechiul pod, a trebuit deversat parțial, în regim de urgență. Atunci, podul feroviar de la Budila s-a prăbușit şi am fost aproape de o tragedie. Pe imagini se vede cum construcţia este spulberată de viitură, la scurt timp după trecerea unei garnituri de tren.
Au scăpat ca prin urechile acului
Localnică: Chiar atunci, un pic dacă mai întârzia, îl prindea și se arunca în apă. Dar așa, a trecut el și după aia pac, podul.
Circulaţia feroviară pe ruta Braşov-Întorsura Buzăului a fost oprită. Cel puţin 50 de mii de oameni care depindeau de acest tren s-au trezit fără principalul mijloc de transport.
- Lucrările la un pod feroviar, distrus de viitură, încheiate după 4 ani. 50.000 de oameni vor putea ajunge, din...
- Pericole la tot pasul în Neamţ. Din viaductul care leagă Moldova de Transilvania cad bucăţi. "Se vede cum...
- De cinci ani, sute de şoferi îşi riscă viaţa pe un pod din Braşov, din care s-a surpat o bucată: "Dacă nu fac...
Localnic: N-a mai putut face naveta, fiecare s-a descurcat cum a putut, nu erau nici mașini atunci, ani de zile.
Irimia Marșavela, primar Budila: N-am avut mijloc de transport, pentru muncitorii care lucrează în Brașov, plus Teliu și Întorsura Buzăului. E foarte important și aici a fost un punct strategic, pentru încărcări de cartofi, sfeclă, piatră și mai multe.
Timp de trei ani, în locul podului a rămas doar un morman de pietre. Lucrările au început pe 15 aprilie, anul trecut şi ar fi trebuit finalizate pe 15 ianuarie, în acest an.
Claudiu Loghin, reporter: Noul pod are o deschidere de aproximativ 70 de metri. Este un pod metalic, construit pe sistem de tip grindă, sprijinit în capete. Spre deosebire de vechiul pod, care a căzut în 2018, nu mai are niciun picior intermediar, în albia Râului Tărlung.
Prefectura și Consiliul Județean Brașov spun că noua construcţie e gata. Pe teren, lucrurile nu stau chiar aşa. Şantierul este încă în lucru. Potrivit CFR, podul este finalizat în proporţie de 98%. După ce va fi dat circulaţiei, pe această rută vor circula 12 perechi de trenuri în fiecare zi.
Cătălin Văsii, prefect de Brașov: În această perioadă, probabil că se vor face și testele necesare, pentru a verifica că într-adevăr lucrarea este la nivelul la care a fost licitată și construită, urmând ca, probabil în prima perioadă a lunii octombrie, el să fie chiar funcțional.
Calea ferată pe care e podul face legătura, pe 36.5 kilometri, între Brașov și Întorsura Buzăului. Linia nu este electrificată.