Accidentul feroviar din Ploieşti, soldat cu 12 răniţi, produs din cauza lipsei de experienţă
Ancheta celui mai grav accident feroviar din ultimii 19 ani scoate la lumină detalii alarmante. Mecanicul marfarului privat care a lovit frontal un tren de călători era la al treilea drum după cursurile de formare.
De Redactia Observator la 19.12.2019, 19:43Ancheta celui mai grav accident feroviar din ultimii 19 ani scoate la lumină detalii alarmante. Mecanicul marfarului privat care a lovit frontal un tren de călători era la al treilea drum după cursurile de formare. Primele indicii arată că ar fi trecut pe semnalul roşu şi aşa a ajuns pe linia pe care circula garnitura CFR. Angajatul companiei a frânat puternic şi doar aşa a evitat o catastrofă. Însă nici varianta unei defecţiuni tehnice nu e exclusă.
50 de călători din trenul care se îndrepta spre Bucureşti au fost la un pas de moarte. Pentru prima oară în România, două garnituri s-au lovit frontal pe şine. Cum au ajuns amândouă să circule pe aceeaşi linie, din direcţii opuse, este întrebarea la care autorităţile trebuie să răspundă.
Primul posibil vinovat pentru ciocnirea locomotivelor este mecanicul marfarului, cred anchetatorii. Potrivit unor surse, este tânăr şi neexperimentat. Se angajase de trei ani la firma privată, dar abia trecuse de cursurile de formare.
Ieri, era al treilea lui drum. Se afla în cabină cu încă un coleg, dar niciunul dintre ei nu a observat pericolul iminent.
Aici este semnalul de manevră la care ar fi trebuit să oprească mecanicul marfarului. Venea din acea direcţie cu 17 kilometri pe oră. A trecut de semn şi a intrat în curbă. Aceeaşi curbă din care venea şi trenul de călători. Aşa că vizibilitatea era extrem de redusă. Acolo de altfel s-a produs şi impactul.
Iulică Măntescu, sindicalist: Neexistând inductori care să comande oprirea trenului respectiv, al locomotivei, şi-a continuat parcursul şi a ieşit în faţa trenului de călători. Şi, de data asta, eu zic că Dumnezeu este CFR-ist, CFR-ist român. Ne-a ferit să avem urmări foarte grave
Macanicul CFR, în vârstă de 51 de ani, a avut viteză de reacţie şi a frânat puternic.
12 oameni au fost răniţi în total. Unul a fost adus cu elicopterul la Spitalul Floreasca din Bucureşti, iar ceilalţi 11 au ajuns la Spitalul de Urgenţă Ploieşti. Printre ei, şi un cetăţean columbian. Peste noapte, toţi au fost externaţi.
Violeta Tănase, medic Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploieşti: Majoritatea pacienţilor au suferit traumatisme craniocerebrale minore, unii dintre ei au avut şi plăgi la nivel cranian şi facial, entorse, contuzii de torace, contuzii abdominale. Niciuna dintre victime nu a necesitat spitalizare
O noapte întreagă, echipele de intervenţie au încercat să repună vagoanele deraiate pe şine. A fost nevoie de o macara de mare tonaj. Circulaţia a fost redeschisă abia dimineaţă.
În plină anchetă a accidentului feroviar, sindicaliştii lansează şi o altă ipoteză. Impiegatul de mişcare ar fi putut greşi macazul.
Iulică Măntescu, sindicalist: Macazele nu se schimbă niciodată singure, automat. Ele se schimbă în urma unei comenzi de la centrul de comandă, de către impiegatul dispozitor
Ancheta este abia la început. Călătorii implicaţi în accident ar putea fi despăgubiţi. Accidentul a provocat haos pe calea ferată. În Gara de Nord din Bucureşti, unele trenuri au avut întârziei de peste două ore. Reprezentanţii firmei private care deţine marfarul au refuzat să ofere explicaţii.