Aeroportul Otopeni intră în reparații. Autoritățile promit locuri noi de parcare și un terminal nou. Renovările vor costa 2 miliarde şi jumătate de lei
Aeroportul Otopeni ne-a rămas mic. Anul acesta traficul aerian va creşte cu 11% faţă de 2022, potrivit estimărilor. Este motivul pentru care autorităţile anunţă că aeroportul intră în reparaţii capitale. În următorii ani se va construi un nou terminal, iar capacitatea de procesare a pasagerilor se va dubla. Până atunci însă nu scăpăm de cozi şi de timpi lungi de aşteptare. Mai ales că acum avioanele vin şi pleacă pe o singură pistă.
De Greta Neagu la 09.05.2023, 19:47Ca să facă faţă fluxului tot mai mare de pasageri şi de aeronave, aeroportul Henri Coandă din Otopeni va trece prin schimbări radicale.
Sorin Păun, directorul CNAB: Următorii şase ani vor fi de construcţii atât în terminal, cât şi în afara lui. Platformele, pistele de decolare, zonele de parcare pentru avioane. Vom avea multe investiţii în partea de parcări, atât pentru sosiri, plecări.
În vara aceasta, în plin sezon de călătorii, avioanele vor decola şi vor ateriza pe o singură pistă. După ce va fi redeschisă pista 1, va fi închisă pista 2, pentru lucrări de modernizare la căile de rulare. Abia la anul ambele piste vor fi funcţionale.
Între timp, se vor constui 1.500 de locuri de parcare temporară şi alte aproape 1.500 pe termen lung.
- Parcarea Aeroportului din Iași a fost închisă pentru lucrări. Care sunt excepţiile şi unde este cea mai...
- Şirul confuziilor care au dus-o pe o femeie în Jamaica, fără paşaport, la 1.500 km de casă. A aflat unde merge...
- Drumul spre aeroportul din Iași, modificat timp de 3 luni. Vor avea acces doar autobuzele și mașinile în regim de...
Valentin Iordache, Purtător de cuvânt al CNAB: Avem acum o problemă cu parcarea pentru că o parte dintre locuri vor fi expropriate pentru construcţia noii linii de metrou.
Şi în interior aeroportul va arăta altfel, promit autorităţile. Se va interveni atât pe partea de arhitectură a terminalului actual, cât şi pe partea de refacere a instalaţiilor şi a sistemelor de ventilaţie vechi.
Sorin Păun, directorul CNAB: Vom avea două zone de check-in, plecări vechi, care vor fi făcute la nivelul anilor 2022, din punctul de vedere al tehnologiei, impact pentru pasageri şi vom creşte, în acest fel, capacitatea de prelucrare a pasagerilor şi bagajelor dânşilor. Undeva la 30-40% vom creşte această capacitate.
Se vor construi 1.500 de locuri de parcare temporară şi alte aproape 1.500 pe termen lung
Doar procesul de renovare şi modernizarea a actualului terminal va costa 2 miliarde şi jumătate de lei, din fondurile Companiei Aeroporturi Bucureşti. Autorităţile pun la punct ultimele detalii şi pentru începerea lucrărilor la noul terminal.
Greta Neagu, reporter Observator: În 2030, odată ce noul terminal va fi gata, capacitatea de procesare va ajunge la 25 de milioane de pasageri pe an, spun autorităţile. Adică mai mult decât dublu faţă de prezent, lucru care ne va ajuta să nu mai stăm atât de mult la astfel de cozi în aeroport.
Pentru acest an, oficialii estimează un trafic de 13,5 milioane de pasageri pe Otopeni. La anul, 15 milioane de pasageri, iar în 2025 16,5 milioane de pasageri. Chiar dacă este deschis pentru cursele comerciale, aeroportul Băneasa rămâne gol. O singură companie zboară de aici.
Cristian Alexe, director siguranță aeroportuară: Operarea în două baze creşte costurile companiei aeriene. La nivelul Consiliului de Administraţie al Companiei sunt luate chiar în această perioadă măsuri pentru optimizarea costurilor, astfel încât Băneasa să fie mai atractiv pe timpul zilei.
Aeroportul Băneasa ar putea avea în jur de un milion de pasageri pe an. Pe Otopeni operează acum 45 de companii aeriene, care transportă pasageri către 128 destinaţii.