Agonie şi extaz pe drumul expres Craiova-Pitești. Primul tronson, abandonat de constructor, al treilea ar putea fi inaugurat înainte de termen
Cea mai importantă șosea din Oltenia, drumul expres Craiova-Pitești se dovedește una a extremelor. În timp ce primul tronson a fost abandonat de constructor, pe cel de-al treilea muncitorii și-au reluat treabă chiar înainte de a fi obligați de lege sau contract. Compania națională de drumuri a inspectat șantierele și a preconizat şi o dată la care am putea revedea muncitori și pe cea mai ghinionistă porțiunea de drum din șoseaua de mare viteză.
De Cristina Oprea la 09.03.2023, 13:42Chiar dacă nu ar fi trebuit să fie încă aici, constructorul care răspunde de tronsonul al treilea al drumului expres Craiova-Pitești a dat dovadă de o mobilizare exemplară şi a reluat lucrările pe șantier cu o săptămână mai devreme. Iar avansul e vizibil pe zi ce trece.
Cristina Oprea: reporter Observator: 200 de oameni lucrează intens pe tronsonul al treilea al drumului expres, iar până săptămâna viitoare, se vor aduna în șantier aproape 500 de oameni.
31 de kilometri măsoară porțiunea cuprinsă între Valea Mare și Colonești, şi ar trebui să fie finalizată în ianuarie 2024. Compania de drumuri este însă optimistă, speră să taie panglica mai devreme.
Cristi Tudor, DRDP Craiova: Pe tronsonul trei al Drumului Expres Craiova-Piteşti, lotul cuprins între Valea Mare și Colonești, gradul de execuţie este și 63% realizare.
Nu la fel de norocos a fost, însă, primul tronson.
Lucrările la primul tronson au rămas blocate la jumătate
Cristina Oprea: reporter Observator: Cu un pas mic, marcăm diferențele uriașe din șantierele drumului expres. Deşi pe aici, trebuia să circulăm încă de la finele anului trecut, lucrările la primul tronson au rămas blocate la 57%.
Cristi Tudor, DRDP Craiova: A fost finalizată expertiza pentru lucrările executate de vechiul antreprenor, al cărui contract a fost reziliat din lipsa de mobilizare pe acest şantier.
Au trecut 9 luni de rugăminți și avize negative până când statul să poată încheia colaborarea cu firma serioasă. Însă, vor mai fi necesare încă atât, pînă la reluarea lucrărilor pe acest tronson.