ANIMAŢIE. Pantograful unei locomotive s-a rupt şi a spart geamul vagonului. Trei studente au suferit răni la ochi
Trei tinere au fost rănite în trenul care venea de la Satu Mare la Bucureşti. Pantograful locomotivei s-a rupt în gara Azuga și a spart geamul compartimentului în care se aflau. Pasagerele au ajuns la spital cu răni la ochi. Pe calea ferată, s-a declanşat haosul. Mai multe garnituri au avut întârzieri de sute de minute. Incidentul are loc în ziua în care CFR se laudă cu primul tren cumpărat în ultimii 20 de ani.
De Claudiu Loghin la 04.12.2023, 19:20Alex Stan, vicepreşedintele studenţilor din România: Ne-a prins exact din somn! Ne-am trezit în nişte sunete de bufnituri, nu ştiam exact ce se întâmplă!
La plecarea trenului Interregio 1742 din gara Azuga, înainte de ora 7 dimineaţa, instalaţia de captare a curentului s-a desprins pur şi simplu de pe locomotivă.
ANIMAŢIE. Pantograful unei locomotive s-a rupt şi a spart geamul vagonului
Claudiu Loghin, reporter Observator: Pantograful locomotivei s-a rupt şi a spart exact în acest loc geamul vagonului. Cioburile sunt peste tot, cel puţin pe aceste patru locuri, dar şi în zona din jur.
Trei tinere, de 18 şi 20 de ani, aflat în vagon, nici nu au realizat ce se întâmplă. Fetele, care locuiesc în Bucureşti şi Buftea au fost rănite şi au fost duse de urgenţă la Spitalul din Sinaia.
Mariana Grigorescu, directoarea Spitalului Sinaia: Au fost evaluate în centrul de primire urgenţe, acestea acuzând disconfort ocular ca urmare a zgârieturilor produse de cioburile de sticlă şi mici escoriaţii la nivelul gâtului pentru una dintre acestea. Erau stabile, speriate, normal.
Imediat după accident a fost demarată o anchetă.
Șef gară: Nici nu ştiu să vă spun cauza! Pentru moment, nici mecanicul nu a ştiut. A auzit doar bubuitură!
Martor-reporter: S-a auzit o bubuitură, s-a blocat trenul şi cam atât.
- V-a zis cineva ce s-a întâmplat?
- Nu.
- V-a adus apă, ceva?
- Nu.
După ce pantograful s-a rupt, trenul interregio care trebuia să ajungă de la Satu Mare la Bucureşti a rămas fără energie electrică şi fără căldură. Pasagerii au fost nevoiţi să aştepte o altă locomotivă.
Tineri: Eu am fost de mi-am cerut rambursarea biletului. Multe persoane au plecat cu primul tren care a fost pus de CFR în circulaţie şi alţii, cei care nu au fost anunţaţi a trebuit să aştepte alte trenuri.
- Alţii au plecat cu alt tren pentru că era frig/au preferat să meargă pe jos până în gară decât să mai stea în tren.
Garnitura a ajuns la destinaţie cu 4 ore întârziere. Din cauza accidentului, alte două trenuri au sosit şi ele în Capitală cu peste 120 de minute peste ora programată. Călătorii acuză că nu s-a luat nicio măsură de siguranţă.
Alex Stan, vicepreşedintele studenţilor din România: Odată ce geamul s-a spart, nu s-a luat nicio măsură, adică lumea nu a fost evacuată. Nici măcar fetele nu au fost date la o parte. Mai ales că în Azuga, la momentul acela, era o ninsoare destul de puternică. Ei ne-au spus că ne continuăm călătoria aşa. Nu păreau să aibă informaţii prea multe nici ei. Nu le-a păsat extraordinar de tare.
La câteva peroane distanţă, oficialii se mândreau cu noua achiziţie. Primul tren nou, dintr-un lot de 37, cumpărat de statul român după 20 de ani. Costul total se ridică la 2,42 miliarde de lei, fără TVA, bani mai ales din fonduri europene. Momentan, garnitura intră în teste.
Ștefan Roșeanu, președinte ARF: Este un tren care, din punct de vedere tehnic, este modern, în sensul că are diagnoză computerizată. Vom continua să monitorizăm trenul astfel încât pentru anul viitor, când urmează să fie livrate restul de 36 de trenuri, producătorul să ştie ultimele retuşuri care trebuie făcute şi să ne putem bucura de un tren de calitate în România.
Probleme au fost astăzi pe calea ferată română şi în apropiere de Bucureşti, după ce un tren privat de marfă s-a defectat, iar circulaţia a fost oprită temporar.