Autobuzul viitorului, alimentat cu hidrogen, a ajuns la București (Video)
Autobuzul viitorului a ajuns la Bucureşti, dar doar în teste deocamdată. Este o maşină cu hidrogen, care poate fi alimentată în doar 7 minute şi cel mai important, nu poluează deloc.
De Redactia Observator la 12.06.2019, 21:27Autobuzul viitorului a ajuns la Bucureşti, dar doar în teste deocamdată. Este o maşină cu hidrogen, care poate fi alimentată în doar 7 minute şi cel mai important, nu poluează deloc. E prea devreme însă să visăm la o plimbare cu un astfel de mijloc de transport în comun, în România abia se discută despre autobuze electrice şi hibrid.
Autobuzele cu hidrogen circulă deja pe străzile marilor oraşe din Europa, în Londra, Amsterdam, Koln sau Milano. În curând ne-am putea plimba şi noi cu ele, mai ales că sunt sută la sută ecologice.
Nu consumă motorină, benzină sau curent, ci hidrogen care nu poluează. Încărcarea se face în doar 7 minute, iar pe ţeava de eşapament nu ies gaze toxice ci apă.
Karl-Heinz Lambert, presedintele Comitetului European al Regiunilor, Comisia Europeana: Pentru prima oara in viata, am facut o excursie de 300 de km cu o masina care merge doar pe baza de hidrogen. A fost fantastic! Este posibil, dar avem nevoie de ambitie pentru asta!
Bucureştiul este pe locul 7 în topul celor mai poluate oraşe din Europa.
Mihnea Costoiu, rectorul Politehnica: Este o recomandare de a folosi energie regenerabila de a folosi combustibil care nu poluează. Dezvoltam si noi in tara o anumita solutie - combustil care sa protejeze mediul si din punct de vedere al eficientei, costuri pentru populatie.
Autorităţile recunosc că suntem cu un pas în spatele multor ţări europene. Guvernul a alocat primii bani pentru construirea unor staţii de alimentare pentru autovehicule electrice pe autorstrăzi, drumuri nationale si europene. În Bucureşti, edilii au în plan schimbarea vechilor autobuze cu maşini electrice.
Până la finalul acestui an, am putea avea in bucuresti 100 de autobuze electrice si 130 de autobuze hibrid. Costurile sunt insa cele mai ridicate decat cel prezentate la politehnica.
550 de mii de euro costa un autobuz electric, fata de 370 de mii, cat costa acest autobuz cu hidrogen.
Există însă un potenţial pericol legat de manipularea autobuzelor cu hidrogen. Dacă nu este făcută corect şi există scurgeri, poate apărea riscul unei explozii