Bulevardul Dimtirie Pompeiu va avea 4 benzi şi se va uni cu Barbu Văcărescu. Proiectul, gata în 2028
"Drumul corporatiştilor" din Bucureşti va deveni bulevard, în adevăratul sens al cuvântului. Primăria Capitalei promite că artera Dimitrie Pompeiu, din nordul oraşului, va avea 4 benzi de circulaţie şi va fi prelungită până la bulevardul Barbu Văcărescu. Lucrările vor începe anul viitor şi ar trebui încheiate până în 2028.
De Andreea Milea la 24.01.2024, 21:07Bulevard doar cu numele, Dimitrie Pompeiu este în realitate o stradă cu două benzi de circulaţie, extrem de aglomerată. Pe aici trec în fiecare dimineaţă şi seară, 30.000 de şoferi.
Bărbat: La oră de vârf este foarte aglomerat. Vă spun din propria experientă. Am lucrat chiar aici la birouri, puţin mai în faţă. Făceam de la ora 5, stau în Doamna Ghica, vreo 2 ore, când mă întoarceam acasă la ora 5 după-amiaza.
"Dimitrie Pompeiu" va avea 4 benzi de circulaţie
Primăria Capitalei promite că situaţia se va schimba. Artera va fi supralărgită de la două la patru benzi iar liniile de tramvai vor fi înlocuite cu altele noi şi mutate între sensurile de circulaţie.
- Momentul în care trei maşini se izbesc, rând pe rând, în Pasajul Unirii din Capitală. Patru oameni au ajuns la...
- Shara a avut o moarte violentă, provocată de droguri care ar fi putut răpune şi un cal. Concluzia legiştilor în...
- De Ziua Micii Uniri, coaliţia e dezbinată. Ciolacu a rămas în Capitală, Ciucă şi liderii Opoziţiei au...
În plus, proiectul prevede ca artera să se unească de bulevarul Barbu Văcărescu însă aici, soluţia tehnică este complicată.
Andreea Milea, reporter Observator: Liniile 16 şi 36 care în prezent trec pe bulevardul Dimitrie Pompeiu vor fi conectate cu linia 5. Legătura se va face chiar pe aici, spre bulevardul Barbu Văcărescu. Doar că, pentru tramvai şi pentru orice alt mijloc de transport, panta de aici este extrem de abruptă şi atunci primăria va trebui să modifice întreaga zonă.
Când încep lucrările
Deocamdată se lucrează la proiectul tehnic care va fi gata în şase luni. Lucrările vor începe abia anul viitor iar şantierul ar urmă se fie finalizat abia în 2028.
Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei: Nicio lucrare nu se va face cu perturbarea traficului. Se va lucra fie pe un sens, fie pe celălalt sens. Cu siguranţă vom dezafecta tramvaiul si atunci va intra o linie navetă pentru acea porţiune, deci nu vom perturba traficul în vreun fel în acea zonă. Nu va fi peste noapte, va dura câţiva ani de zile până se va finaliza proiectul.
Specialiştii în trafic spun însă că şi străzile adiacente ar trebui modificate
Emil Gâtej, specialist în trafic rutier: Toate aceste zone au fost proiectate pentru cifre de trafic mult, mult mai mici decât cele de acum. Aceste supralărgiri sigur că duc la o fluidizare a traficului rutier dar avem şi un efect contrar, supaaglomerarea străzilor mici, înguste.
Primăria are deja planul urbanistic zonal pentru lărgirea străzii şi nu va fi nevoie de demolări, cu excepţia unei mici construcţii dintr-un colţ al arterei. Întreg proiectul va costa peste 100 de milioane de lei.
Emil Gâtej, specialist în trafic rutier: Este o arteră extrem de importantă pentru că ea absoarbe cifre de trafic foarte mari din ambele direcţii. Sunt lărgite alte artere care aduc către o arteră care rămâne oarecum îngustă, aceasta fiind nevoită să preia cifre mai mari de trafic decât înainte. 30.000 de autovehicule este o cifră foarte mare pentru o astfel de arteră, pentru un drum practic cu două benzi. În raţionamentul soferului există conceptia conform căreia un drum nou, un drum proaspăt asfaltat, un drum lărgit este mult mai de dorit să fie folosit de conducatorul auto. Ceea ce înseamnă că orice arteră care trece printr-o astfel de îmbunătăţire tinde să fie mult mai aglomerată ulterior.