Capcană în asfalt, pe DN1A. Singura şosea pe care mai pot circula transporturile grele s-a surpat între Braşov şi Prahova
Ploile de săptămâna trecută au afectat grav singura şosea pe care mai pot circula transporturile grele, între Braşov şi Prahova, Drumul Naţional 1A. Asfaltul s-a surpat periculos în mai multe locuri în care structura de rezistenţă a drumului a fost distrusă de râul Tărlung. Autorităţile au început în regim de urgenţă reparaţii, dar nu toate zonele periculoase sunt deocamdată semnalizate.
De Redactia Observator la 02.09.2021, 08:36Primele probleme au apărut în urmă cu o lună, pe 1 august. A fost suficient un debit crescut pe râul Tărlung, pentru ca structura de rezistenţă a şoselei să se prăbuşească. Autorităţile au început reparaţii, dar problemele s-au ţinut lanţ.
Zidul care sprijină Drumul Naţional 1A în această zonă este compromis pe o lungime de aproximativ 100 de metri. Ploile abundente de săptămâna trecută au stricat mare parte din amenajările făcute aici de echipa de constructori. Chiar în faţa mea, surpătura a ajuns la jumătate benzii pe sensul de mers de la Săcele către Cheia şi Vălenii de Munte. Nu e singura capcană din asfalt. La nici cinci kilometri distanţă, am descoperit altă surpare periculoasă.
"Drumul încă se sparge pe anumite părţi şi nimeni nu intervine. Podul de la Azuga e cu semnul întrebării", spune un şofer.
"Aceste lucrări pe calamitate se pot începe în regim de urgenţă, se pot obţine avizele mult mai uşor, mult mai repede, iar lucrările se pot atribui. Aşa că să sperăm că în câteva săptămâni să readucem circulaţia la normal", transmite Elekes Robert, purtător de cuvânt DRDP Brașov.
Traficul vehiculelor cu masa totală maxim admisă de peste 7,5 tone este interzis pe DN1, de la începutul lunii mai. E momentul la care un pod din zona stațiunii Azuga a intrat în reparații capitale. Varianta provizorie montată în zona acestui şantier - un pod metalic, nu rezistă la trecerea vehiculelor de mare tonaj.