Antena LIVE

Curs valutar

Video

Cartierul cu cele mai scumpe vile din Bucureşti ar putea avea un traseu de troleibuz. De ce se opun locuitorii: "E construit pe o mlaştină"

În Bucureştiul poluat şi sufocat de maşini, locuitorii unui cartier de lângă Palatul Cotroceni se opun transportului în comun. Primăria vrea să introducă un traseu de troleibuz pe două străzi cu cele mai scumpe vile din Capitală. Localnicii au semnat o petiţie împotriva mijloacelor de transport. Autorităţile le răspund că ideea face parte din planul de reducere a noxelor şi de încurajare a bucureştenilor să îşi lase automobilele acasă. 

De la 27.03.2024, 21:23
WhatsApp
Vezi și:

Primăria vrea să trimită troleibuze noi pe o linie veche, pe care au mai circulat mijloace de transport până în anii 80. Locatarii de pe cele două străzi vizate se împotrivesc, însă. Au scris o petiţie pe care au semnat-o 500 de oameni.

Alexandra Manasia, locuitor al cartierului Cotroceni: Imobilul în care eu locuiesc este construit în 1934. Sunt case cu probleme de structură inevitabile vârstei şi un trafic regulat de tonaj mare nu o să facă decât să creeze probleme.

Andreea Milea, reporter Observator: În cartierul Cotroceni nu au voie să circule autovehicule mai grele de 3,5 tone şi asta pentru a preîntâmpina vibraţiile care ar putea să afecteze structura de rezistenţă a caselor vechi din zonă dar şi din cauza solului, pentru că sub asfalt este o adevărată mlaştină. Chiar şi aşa, mijloacele de transport public sunt exceptate de la această restricţie de tonaj aşa că troleibuzele pot circula pe aici, chiar dacă unul singur are 10 tone, fără călători. 

Troleibuzele vor merge cu viteză redusă

Primăria îi linişteşte pe locatarii îngrijoraţi. Troleibuzele vor merge cu viteză redusă - cel mult 30 de kilometri pe oră - şi nu vor afecta siguranţa clădirilor. Cartierul Cotroceni este înconjurat de staţiile mijloacelor de transport în comun: autobuze, troleibuze şi metrou, dar pe străzile din zonă nu trece niciun traseu. 

Municipalitatea susţine că între cel mai îndepărtat punct al cartierului şi o staţie STB sunt 650 de metri, iar conform legii se impune înfiinţarea unei opriri. Localnicii spun că nu i-ar ajuta cu nimic încă o linie de transport public. Mai mult par deranjaţi.

Vlad Covaci, locuitor al cartierului Cotroceni: Ce se va întâmpla cu cei care vin după-amiaza de la muncă şi să nu mai aibă efectiv unde parca. Cotroceniul este construit pe o mlaştină şi pe un teren nisipos. Acum doi ani s-au surpat părţi din carosabil inclusiv pe această stradă.

Plusuri şi minusuri pentru ideea primăriei

Un fost arhitect-şef al Capitalei şi un specialist în trafic încearcă să găsească, la cererea Observator, plusuri şi minusuri pentru ideea primăriei, contestată de localnicii din cartierul exclusivist.

Gheorghe Pătraşcu, fost arhitect şef al Capitalei: S-ar putea să fie probleme, mai ales că este infrastructură aproape istorică, de dinainte de Revoluţie. S-ar putea introduce un microbuz electric. 

Emil Gâtej, specialist trafic rutier: Eliberarea celor 3 benzi si folosirea exclusivă a uneia dintre benzi pentru transportul public, probabil că ar rezolva această problemă. În condiţiile în care într-un cartier nu există deloc astfel de mijloace de transport, probabil că tendinţa va fi aceea de ajungere la un compromis.

Primăria vrea să folosească în Cotroceni troleibuzele nou cumpărate, care pot să meargă şi fără reţea de contact.

Andreea Milea

Am început cu muzica, am continuat cu dansul şi am ales jurnalismul. Ce au în comun? Zilnic găseşti ceva nou. Cât de mult înseamnă un cuvânt, un moment sau 10 secunde înainte de live. ...

cartier cotroceni troleibuz transport in comun
Întrebarea zilei
Sunteţi de acord cu interzicerea completă a telefoanelor mobile la şcoală?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Localitatea de lângă București în care oamenii se mută pe capete. Arată ca...
Fanatik.ro
Publicat 09.03.2025
Iluzie optică virală | Doar un geniu poate găsi polițistul ascuns în această...
Gandul
Publicat 09.03.2025
Justin Trudeau, în lacrimi după o discuție aprinsă și plină de injurii cu Trump
Adevărul
Publicat 08.03.2025
Jurații Chefi la cuțite vorbesc cu emoție despre sărbătoritele zilei de 8...
A1
Publicat 07.03.2025
Horoscopul zilei de 10 martie 2025. Taurii lasă trecutul în spate. Află ce se...
CaTine
Publicat 09.03.2025
BREAKING NEWS / A murit celebrul astrolog Minerva! Gabriela Dima s-a stins din...
spynews.ro
Publicat 07.03.2025
Accident teribil în Germania: jucătorului român i-a fost amputat piciorul »...
GSP
Publicat 06.03.2025
Care sunt cele cinci țări din lume care nu pot fi cucerite? Geografia se află...
Click.ro
Publicat 08.03.2025
Cel mai bogat oraș din lume. Aici locuiesc 350.000 de milionari și 60 de miliardari
Useit
Publicat 08.03.2025
Concertele și spectacolele lunii martie! Ce mari artiști putem vedea
Money.ro
Publicat 06.03.2025
„Sute de ucraineni morți” și un avantaj clar pentru armata rusă, după ce...
libertatea.ro
Publicat 09.03.2025
Fanii Selenei Gomez au constatat că vocea ei a devenit mai monotonă și lipsită...
ZU
Publicat 09.03.2025
Mini tarte cu pastă de ciuperci și șuncă. Un aperitiv savuros
Hello taste
Publicat 08.03.2025
Supă cremă de morcovi și cartof dulce. Delicioasă și ușor de digerat
Deparinti
Publicat 09.03.2025
Hande Erçel a îmbrăcat o ținută demnă de podium. Vedeta s-a aflat printre...
Happy
Publicat 07.03.2025
Ramona Bădescu a vorbit despre planurile de nuntă! „Am pus totul la cale!”
BZI
Publicat 07.03.2025
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Cât de eficiente sunt cremele cu colagen. Ce spune medicul dermatolog despre...
Medicool
Publicat 09.03.2025