Cartierul cu cele mai scumpe vile din Bucureşti ar putea avea un traseu de troleibuz. De ce se opun locuitorii: "E construit pe o mlaştină"
În Bucureştiul poluat şi sufocat de maşini, locuitorii unui cartier de lângă Palatul Cotroceni se opun transportului în comun. Primăria vrea să introducă un traseu de troleibuz pe două străzi cu cele mai scumpe vile din Capitală. Localnicii au semnat o petiţie împotriva mijloacelor de transport. Autorităţile le răspund că ideea face parte din planul de reducere a noxelor şi de încurajare a bucureştenilor să îşi lase automobilele acasă.
De Andreea Milea la 27.03.2024, 21:23Primăria vrea să trimită troleibuze noi pe o linie veche, pe care au mai circulat mijloace de transport până în anii 80. Locatarii de pe cele două străzi vizate se împotrivesc, însă. Au scris o petiţie pe care au semnat-o 500 de oameni.
Alexandra Manasia, locuitor al cartierului Cotroceni: Imobilul în care eu locuiesc este construit în 1934. Sunt case cu probleme de structură inevitabile vârstei şi un trafic regulat de tonaj mare nu o să facă decât să creeze probleme.
Andreea Milea, reporter Observator: În cartierul Cotroceni nu au voie să circule autovehicule mai grele de 3,5 tone şi asta pentru a preîntâmpina vibraţiile care ar putea să afecteze structura de rezistenţă a caselor vechi din zonă dar şi din cauza solului, pentru că sub asfalt este o adevărată mlaştină. Chiar şi aşa, mijloacele de transport public sunt exceptate de la această restricţie de tonaj aşa că troleibuzele pot circula pe aici, chiar dacă unul singur are 10 tone, fără călători.
Troleibuzele vor merge cu viteză redusă
Primăria îi linişteşte pe locatarii îngrijoraţi. Troleibuzele vor merge cu viteză redusă - cel mult 30 de kilometri pe oră - şi nu vor afecta siguranţa clădirilor. Cartierul Cotroceni este înconjurat de staţiile mijloacelor de transport în comun: autobuze, troleibuze şi metrou, dar pe străzile din zonă nu trece niciun traseu.
Municipalitatea susţine că între cel mai îndepărtat punct al cartierului şi o staţie STB sunt 650 de metri, iar conform legii se impune înfiinţarea unei opriri. Localnicii spun că nu i-ar ajuta cu nimic încă o linie de transport public. Mai mult par deranjaţi.
Vlad Covaci, locuitor al cartierului Cotroceni: Ce se va întâmpla cu cei care vin după-amiaza de la muncă şi să nu mai aibă efectiv unde parca. Cotroceniul este construit pe o mlaştină şi pe un teren nisipos. Acum doi ani s-au surpat părţi din carosabil inclusiv pe această stradă.
Plusuri şi minusuri pentru ideea primăriei
Un fost arhitect-şef al Capitalei şi un specialist în trafic încearcă să găsească, la cererea Observator, plusuri şi minusuri pentru ideea primăriei, contestată de localnicii din cartierul exclusivist.
Gheorghe Pătraşcu, fost arhitect şef al Capitalei: S-ar putea să fie probleme, mai ales că este infrastructură aproape istorică, de dinainte de Revoluţie. S-ar putea introduce un microbuz electric.
Emil Gâtej, specialist trafic rutier: Eliberarea celor 3 benzi si folosirea exclusivă a uneia dintre benzi pentru transportul public, probabil că ar rezolva această problemă. În condiţiile în care într-un cartier nu există deloc astfel de mijloace de transport, probabil că tendinţa va fi aceea de ajungere la un compromis.
Primăria vrea să folosească în Cotroceni troleibuzele nou cumpărate, care pot să meargă şi fără reţea de contact.