Câţi bani primeşte TAROM să aducă românii în ţară, după criza Blue Air. Aproximativ 3.000 de români, blocaţi în aeroporturile din străinătate
Românii care au rămas pe aeroporturi în urma crizei Blue Air vor ajunge acasă cu ajutorul Guvernului. Executivul a decis în şedinţa de astăzi câţi bani va aloca din fondul de rezervă pentru achitarea curselor Tarom care vor aduce în ţară românii blocaţi pe aeroporturile din străinătate.
De Alexandra Marin la 07.09.2022, 14:22Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunţat că va aloca 5 milioane de lei TAROM, astfel încât compania de stat să trimită aeronave peste tot unde este nevoie, astfel încât românii afectaţi de anularea zborurilor Blue Air să ajungă în siguranţă acasă cât mai repede.
De altfel MAE spune că sunt foarte mulţi români care în ultimele ore au apelat la asistenţă consulară din diferite ţări ale lumii, cele mai multe au venit din Marea Britanie, Spania, Portugalia, Cipru sau Grecia. În următoarele zile, se poare apela şi la ANPC astfel încât să primiţi rambursarea sumei pe bilete. Nu doar statul s-a mobilizat, ci şi privaţii.
ANAT ne anunţă că toţi cei care au cumpărat o vacanţă printr-o agenţie pot apela la companie astfel încât să găsească o soluţie rapid. Agenţiile au apelat rapid la parteneri. În Autogara Filaret vor ajunge 50 de români care au rămas blocaţi în Atena. Cei care profită sunt celelalte companii low-coast care au anunţat că toţi cei afectaţi pot cumpăra bilete de la ei, cu preţuri promoţionale.
ANPC a cerut Blue Air prezentarea situaţiei zborurilor anulate şi a numărului de pasageri afectaţi
- Şeful ANPC: Luăm în calcul depunerea în continuare de sesizări penale împotriva Blue Air. Şantajează statul...
- Ryan Air şi Wizz Air, bilete la preţ redus pentru pasagerii Blue Air afectaţi de anularea curselor. De la cât...
- MAE: Peste 620 de români au solicitat sprijin să revină în ţară, după anularea zborurilor Blue Air
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a cerut Blue Air prezentarea unei situaţii clare a zborurilor anulate şi a numărului de pasageri afectaţi pentru ca autorităţile să poată interveni în ajutorul acestora.
ANPC a transmis, miercuri, printr-un comunicat de presă, că a luat primele măsuri la nivelul instituţiei în urma deciziei Blue Air de a-şi suspenda toate zborurile până în 12 septembrie şi a solicitării premierului de monitorizare a procesului de repatriere a românilor blocaţi în străinătate.
“Astfel, preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, şi-a pus la dispoziţia pasagerilor aflaţi în dificultate, din cauza deciziei Blue Air, unul dintre numerele personale de telefon - disponibil 24 ore din 24, spre deosebire de programul uzual de lucru al oricărui funcţionar, de 8 ore, zilnic - pentru ca aceştia să îi poată semnala, în scris, prin SMS sau aplicaţia whatsapp, locul şi situaţia concretă în care se află, pentru a putea fi ajutaţi, în cel mai scurt timp. Numărul de telefon este: 0040 745 999 111”, se arată în comunicat.
De asemenea, ANPC a anunţat că a transmis o adresă oficială, cu caracter urgent, către Blue Air, prin care se solicită companiei prezentarea unei situaţii clare a zborurilor anulate, pentru toată perioada anunţată, cu toate detaliile necesare pentru a se putea interveni, în mod proactiv (rute, orar, număr de pasageri afectaţi, măsurile pe care le-a prevăzut compania pentru a respecta prevederile Regulamentului CE nr. 261/2004 etc.)
Conform prevederilor Regulamentului CE nr. 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 februarie 2004, de stabilire a unor norme comune în materie de compensare şi de asistenţă a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, pasagerii aflaţi în situaţiile menţionate au dreptul de a li se oferi gratuit următoarele: mese şi băuturi răcoritoare, direct proporţionale cu timpul de aşteptare şi cazare hotelieră, în cazul în care este necesară o şedere de una sau mai multe nopţi sau una suplimentară faţă de cea prevăzută de pasager.
Totodată, trebuie realizat transportul dintre aeroport şi locul cazării, iar pasagerii au dreptul la două apeluri telefonice gratuite şi de a trimite gratuit mesaje prin telex, fax sau e-mail. “De asemenea, pasagerii curselor anulate au dreptul la rambursarea în termen de 7 zile a întregului cost al biletului sau rerutarea, în cel mai scurt timp, către destinaţia prevăzută. În plus, pasagerii pot solicita compensaţii stabilite în regulament pentru anularea zborului, calculate în funcţie de distanţa călătoriei”, a mai precizat ANPC.
Compania Blue Air a anunţat marţi sistarea tururor zborurilor programate să decoleze de pe aeroporturile din România, până luni, 12 septembrie 2022, după ce Administraţia pentru Fondul de Mediu a dispus blocarea conturilor sale, din cauza unor datorii de peste 28 de milioane de lei, reprezentând valoarea a 54.230 de certificate de emisii de gaze cu efect de seră aferente emisiilor de dioxid de carbon generate în anul 202.
Premierul Nicolae Ciucă a transmis marţi că, din estimările de la acel moment, sunt aproximativ 3.000 de călători blocaţi în aeroporturi din străinătate.