Comercianţii vor să crească consumul după sărbători. Se laudă cu discount-uri de până la 70%
Cine e în căutare de chilipiruri sau articole vestimentare la preţuri mici ar fi trebuit să nu cheltuiască toţi banii de sărbători. Au început reducerile de iarnă în magazine, dar şi online. Comercianţii se laudă cu discount-uri de până la 70% la unele produse.
De Alexandra Marin la 08.01.2022, 20:26Când vine vorba de reduceri, clienţii se împart în două categorii.
''Sincer, urmăresc anumite articole și în momentul în care văd că sunt reduceri, îmi iau lucruri pe care în plin sezon nu mi l-aș fi permis. Şi chiar aşa am făcut.''
''Facem cumpărături atunci când avem nevoie de ceva. Nu ne încântă nişte reduceri care practic nu există.''
Zona de fashion este de departe cea mai activă în această perioadă şi vine cu cele mai atractive discount-uri.
- Prima lună din an vine cu un nou val de reduceri. Discount la haine, vacanţe şi bilete CFR
- Cifrele de după Black Friday: 2,2 milioane de produse comandate în valoare de 600 de milioane de lei
- Black Friday 2021, zi de record: 529 de comenzi pe minut. Românii au cheltuit 500.000 de milioane de lei în doar...
Mara Eliza Barza, specialist în comunicare: Vorbim de reduceri de până pe la 70-80 la sută la colecțiile anterioare. Este un moment bun să investim în geci, ghete, paltoane, accesorii și articole vestimentare pentru sporturile de iarnă. Ne putem cumpăra și schiuri la prețuri foiarte bune.
Companiile aeriene low-cost anunţă şi ele reduceri la biletele de avion, cu preţuri începând de la 10 euro pentru cei care le achiziţionează luna acesta. Iar agenţiile de turism oferă discount-uri de până la 150 de euro de persoană pentru vacanţele de vară.
Roxana Ilinca, consultant în turism: De preferat să le achiziționăm acum pentru sezonul primăvară-vară. În perioada care urmează vacanțele au fost achiziţionate cu mult timp înainte, mai ales pentru destinațiile exotice.
Inclusiv CFR Călători a intrat în cursa reducerilor de iarnă şi anunţă reduceri de 25% la bilete pentru rutele spre şi dinspre cele mai căutate staţiuni montane pentru schi, până pe data de 28 Februarie.
Retailerii încearcă prin reduceri să impulsioneze consumul după sărbători
Reducerile de iarnă nu sunt altceva decât o strategie de marketing prin care marii retaileri din întreaga lume încearcă să impulsiomneze consumul după sărbători.
Adina Săniuţă, specialist marketing: Începând cu 15 ianuarie vom vedea multe afişe care ne îndeamnă să intrăm în magazine să facem achiziţii, cu reduceri de 70 sau chiar 90%. De cele mai multe ori acestea nu sunt produse ale sezoanelor care se încheie, ci din sezoanele trecute, produse de care comercianţii vor să scape.
Cu toate acestea, însă, primele 3 luni ale anului rămân în continuare cele mai slabe ca vânzări pentru comercianţi.
Raluca Radu, director magazin online: În Ianuarie-Martie suntem la minus 30% faţă de unde sunem la finalul anului. E destul de greu să compari de la un an la altul, în special în e-commerce, mai ales că piaţa creşte organic de la an la an.
În teorie, sezonul reducerilor se încheie la finalul lunii Martie.