Cum s-a produs accidentul feroviar din Gorj. Un tren cu zeci de tone de cărbune a deraiat: "Este jalnic! Simţi că sare de pe șine"
Un tren de marfă al CFR a deraiat în Gorj. Opt vagoane au ieşit de pe şine, dintre care două s-au răsturnat. Zeci de tone de cărbune, care ar fi trebuit să ajungă la Termocentrala din Turceni, au fost împrăştiate pe câmp. Liderii de sindicat de la Complexul Energetic Oltenia, care administrează linia, dau vina pe infrastructura veche de aproape jumătate de secol şi pe viteza prea mare.
De Redactia Observator la 05.11.2023, 19:22Trenul cu 39 de vagoane, care se îndrepta către Termocentrala din Turceni, parte a Complexului Energetic Oltenia, transporta peste 1.500 de tone de cărbune. Opt vagoane au deraiat între staţiile Dragotești şi Borăscu din judeţul Gorj. O echipă a Agenţiei de Investigare Feroviară Română a mers la faţa locului.
- Laurențiu Dumitru, director general Agifer: Fac verificări asupra liniei, instalaţiilor şi materialului rulant. În următoarea perioadă se va stabili care au fost factorii cauzali.
Tren deraiat în Gorj. Oamenii dau vina pe infrastructura veche şi pe viteza cu care circula mecanicul
- Nicu Bunoaica, lider de sindicat: Este jalnic! Eu am mers cu o locomotivă, vă spun sincer, simţi că sare de pe şine, se mişcă şinele, tot, infrastructura este praf, ţăndări. Nu s-a făcut nicio investiţie, nu numai acolo, în tot mineritul. La locomotive se pun piese de la una la alta, se cârpesc ca să poată funcţiona, să poată să transporte cărbunele.
- Vili Pasăre, primar Dragotești: Cred că nu s-a adaptat viteza, acolo nu e limită de viteză, dar fiind o cale ferată din '77, totuşi nu poţi să mergi cu 60 de kilometri.
Surse Observator susțin că în urma accidentului feroviar a fost distrusă linia ferată de 29 de kilometri pe o porțiune de câteva zeci de metri, dar și traversarea pe un pod. Astfel că lucrările de reparare ar putea dura câteva zile. Pentru a repune vagoanele înapoi pe şine, autorităţile vor acţiona cu o macara de mare tonaj.
Trenurile CFR Călători nu circulă pe respectiva cale ferată
- Oana Branzan, departamentul de comunicare CFR Marfă: Pe secţia respectivă nu circulă trenuri de călători, este o linie destinată doar transportului feroviar de marfă. În consecinţă, niciun tren de călători nu este afectat.
Contactați de Observator, reprezentanții Compelxului Energetic Oltenia au declarat că stocurile de cărbune de la Turceni sunt suficiente și centralele nu vor fi afectate de accidentul feroviar.
Şi anul trecut, un marfar CFR, care transporta tot cărbune, a deraiat în zonă, după ce locomotiva a rămas fără frâne. Şapte vagoane s-au transformat atunci într-un morman de fiare.