De la ce ar fi explodat maşina pe GPL din Bucureşti. Angajatul de 26 de ani al benzinăriei a murit pe loc
Au apărut primele imagini cu explozia teribilă din staţia de alimentare cu metan de lângă Bucureşti. Camerele de supraveghere au surprins momentul în care angajatul a fost pur şi simplu spulberat de suflul puternic, în timp ce şoferul a fost aruncat câţiva metri în aer. Anchetatorii încearcă să afle cauza deflagraţiei. E posibilă o fisurare a celor două butelii dar e luată în calcul şi o defecţiune a instalaţiei montate în autoturism.
De Laurenţiu Rădulescu la 22.05.2023, 19:35Este momentul dramatic al exploziei mortale. Maşina alimentată cu gaz natural comprimat sare pur şi simplu în aer. Deflagraţia e atât de puternică încât angajatul staţiei, un tânăr de 26 de ani, care alimenta cele două butelii din portbagaj, este înghiţit de suflul teribil. Bărbatul n-are nicio şansă. Moare pe loc.
Şoferul este şi el aruncat câţiva metri. Scapă cu viaţă, dar are răni grave. Tragedia a fost surprinsă de o cameră de supraveghere din staţie. Este trecut de ora cinci dimineaţa, când şoferul maşinii opreşte. Coboară, iar angajatul porneşte pistolul de alimentare. Între timp, stă de vorbă cu un paznic. La doar cinci secunde după ce acesta se îndepărtează, are loc explozia.
Anchetatorii încearcă să afle cauza deflagraţiei
Laurentiu Rdulescu, reporter Observator: Suflul exploziei a fost unul extrem de puternic. Gâdiţi-vă că una dintre buteliile care au fost amplasate în autorism a fost aruncată la 30-40 de metri distanţă.
- Momentul în care maşina pe gaz comprimat a explodat în benzinăria din Pantelimon. Un angajat a murit pe loc
- Explozia mașinii pe gaz comprimat scoate la iveală un pericol ingorat. Cât de sigure sunt, de fapt, autoturismele...
- Explozie în Ilfov: Un bărbat a murit, iar altul a fost rănit, după ce o maşină pe GPL a explodat în timpul...
Anchetatorii încearcă acum să afle cum s-a petrecut tragedia. Buteliile vor fi expertizate în primul rând, pentru că metanul este stocat la presiuni uriaşe şi orice microfisură poate provoca o deflagraţie.
Manager firmă Pantelimon: Una era ruginită. Dar eu acum nu pot să avansez absolut nimic, pentru că sunt toate la expertiză, la judiciar.
Sincron Dan Babu, service: Există un risc de autoaprindere mai ridicat TAIE ai nevoie de o presiune mai mare, în jur de 220 de bari. Rezervoarele trebuie să fie mult mai puternice, să reziste la o compresie mult mai mare. Este o ardere la temperatură mai ridicată decât la benzină sau GPL.
Se ia in calcul inclusiv o improvizaţie a instalaţiei din autoturism. În România aproape 3 mii de astfel de maşini care consumă metan sunt omologate de Registrul Auto Român şi pot circula pe drumurile publice.Proprietarii de la noi din ţară nu au unde să-şi repare sau să-şi verifice autoturismele. Nu există niciun servicie autorizat, iar specialiştii sunt puţini.
Registrul Auto Român: La ITP se verifică valabilitatea buteliei. Durata de viaţă a unei butelii este de 20 de ani. Timp în care producătorul spune: nu trebuie să verifici nimic la butelia asta.
Proprietarii de la noi din ţară nu au unde să-şi repare sau să-şi verifice autoturismele. Nu există niciun servicie autorizat, iar specialiştii sunt puţini.
În ultimii 5 ani, la nivel mondial au avut loc mai multe incidente asemătoare
Sorin Ene specialist auto: Buteliile, rezervoarele, nu sunt aceleasi de pe benzina. Au un termen de valabilitate, în cazul gpl ului de 10 ani. Foarte multi nu schimba aceste butelii in termen. Cu atat mai mult buteliile care sunt moentate sub roata de rezerva. Exista intemperii.Avem inghet, avem variatii mari de temperatura.
Motiv pentru care cei 10 ani de zile se reduc la 6-7 ani. Experţii spun că rezervoarele trebuie verificate anual iar dacă automobilul a fost implicat într-o coliziune şi se aude un şuierat trebuie chemaţi de urgenţă şi pompierii.
În ultimii 5 ani, la nivel mondial au avut loc mai multe incidente cu asemenea maşini, toate chiar în timpul alimentării. În benzinării din Brazilia, India sau Guyana mai mulţi oameni şi-au pierdut viaţa în urma unor deflagraţii precum cea de lângă Bucureşti. De altfel, regula spune foarte clar că şoferul şi pasagerii trebuie să iasă din maşină, iar alimentarea se face doar de către personal specializat, tocmai din motive de siguranţă.