Facebook şi Instagram declară război dietelor şi tratamentelor miraculoase care promit rezultate imposibile
Facebook şi Instagram declară război dietelor şi tratamentelor miraculoase care promit rezultate imposibile. O veste absolut imbucuratoare caci asemenea postari au efect negativ asupra tinerilor.
De Redactia Observator la 20.09.2019, 14:19Facebook şi Instagram declară război dietelor şi tratamentelor miraculoase care promit rezultate imposibile. O veste absolut imbucuratoare caci asemenea postari au efect negativ asupra tinerilor.
Îi pot demoraliza, deprima, invrajbi, de ce nu. După ce a interzis imaginile violente, reteaua de socializare a anunţat măsuri severe împotriva produselor şi reţetelor de scădere în greutate, dar şi serviciilor de chirurgie estetică expuse agresiv.
Iar minorii nu vor mai avea acces la astfel de reclame, în care de multe ori apar vedete.
De curând, Kim Kardashian, care are 148 de milioane de umăritori pe instagram, a fost aspru criticată după ce a promovat pe pagina ei aşa-numitele acadele care suprimă foamea.
Pe reţelele de socializare apar tot mai multe reclame, la ceaiuri sau pastile care ar avea efecte miraculoase.
Dragoş Stanca: Gigantii globali au această provocare pentru că le este greu să aibă decizia legată de cât de adevărat este sau nu un anumit tratament medical sau cosmetic dacă într-adevăr există şi are efecte reale şi atunci soluţia simplă şi la îndemână este interzicerea acestor reclame în social media pentru că nu poate să existe controlul fiecărui produs în ideea de a se afla daca functionează sau nu sau dacă este o reclamă mincinoasă.
Decizia de a bloca o parte dintre reclamele de acest gen a fost luată după s-a ajuns la concluzia că tinerii pot dezvoltae anxietate faţă de aspectul lor fizic, dar şi pentru că, în cea mai mare parte, produsele sunt neavizate de autorităţile din domeniu.
Dragoş Stanca: Impactul este la toate categoriile de varsta in aceasta isterie a siluetei perfecte, a dietelor si asa mai departe tinerii sunt mult mai expusi unor mesaje false sau a unor produse care pot sa le puna in pericol si viata.
Dezinformarea, mai ales pe subiecte legate de sănătate este uriaşă pe reţelele de socializare arată mai multe studiile efectuate în ultimii ani.
În privinţa dependenţei de internet, Organizaţia Salvaţii Copiii a arătat că cei mai mulţi adolescenţi români petrec în medie trei-patru ore pe zi cu telefonul conectat la o reţea de socializare sau la o platformă video.
Noile reguli vor fi adoptate şi de Facebook care deţine şi instagram. Cele două platforme îşi roagă utilizatorii să denunţe conţinutul impropriu ca să le ajute în misiunea lor de a face spaţiul online mai sigur şi mai sănătos.