Greva CFR de două ore, ironizată de călătorii. "Ei sunt mereu în grevă, mereu întârzie trenurile oricum"
Greva de avertisment de azi de la CFR a dat peste cap circulaţia trenurilor în toată ţara. Cele două ore de protest au provocat o pagubă de aproape două milioane de lei. Protestatarii ameninţă cu greva generală dacă guvernul nu măreşte bugetul pentru locomotive şi vagoane noi, dar şi pentru salarii.
De Alin Stan la 15.09.2023, 19:45Ora 07:00 dimineaţa, gara Bucureşti Nord. Anunţul a înfuriat sute de călători, nevoiţi să îşi întrerupă călătoria cel puţin 120 de minute. Doborâţi de oboseală, unii au adormit pe bagaje, alţii au numărat fiecare secundă. Peste 300 de trenuri au fost oprite în toată ţara azi-dimineaţă, între şapte şi nouă.
Alin Stan, reporter Observator: În Gara de Nord din Capitală, 26 de trenuri au întârzieri atâtâ la sosiri, cât şi la plecări. Cea mai mare întârziere este de la Craiova spre Bucureşti de 130 de minute.
Călător: Ei mereu sunt în grevă. Mereu întârzie trenurile, oricum. Condiţiile sunt sub orice critică.
Greva de la căile ferate le-a dat planul peste cap şi unor studente care plecau în turul Europei cu trenul. Blocate la Cluj-Napoca, au făcut rapid bilanţul pierderilor.
În ultimii 12 ani, CFR Călători nu a avut buget de investiţii
Teo, călător: Noi suntem un grup de studente care am plecat într-o călătorie în jurul Europei. Aveam tren până în Viena şi riscăm să pierdem trenul de legătură dintre Viena şi Praga. Lăsându-ne fără o noapte de cazare şi cu o noapte nedormită în gară.
Navetiştii au ajuns încruntaţi la serviciu sau la şcoală, dar mulţi ceferişti au protestat cu zâmbetul pe buze.
Florin Dobrescu, sindicalist: Se cere îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi asigurarea echipamentului de protecţie. Se cere o finanţare adecvată sistemului feroviar în România.
Sindicaliştii cer şi mărirea salariilor, care ar rezolva şi criza de personal - Căile Ferate au şase mii de angajaţi în minus, spun ei. Iar investiţiile în locomotive şi vagoane noi vor mai reduce din întârzierile ruşinoase.
În ultimii 12 ani, CFR Călători nu a avut buget de investiţii, iar anul trecut, trenurile au întârziat şapte ani şi jumătate. Vârsta medie a locomotivelor este de 51 de ani, iar cea a vagoanelor de 32 de ani. O veste bună este că peste doi ani, vor începe să vină trenuri noi. O companie din Polonia a câştigat licitaţia pentru 82 de garnituri electrice.