Localnici din Fălticeni, trecuți de la un furnizor de energie la altul fără acordul lor, sub semnătură falsă: "Treaba este dubioasă"
Ceea ce părea un caz izolat riscă să devină un fenomen. Mai multi oameni din Fălticeni s-au trezit peste noapte mutaţi de la un furnizor de gaze şi energie la altul, fără să știe. Când şi-au văzut noile contracte, nu şi-au recunoscut semnăturile. Compania cu care semnaseră face verificări în acest caz la agentul de vânzări din Suceava, responsabil de contracte.
De Redactia Observator la 04.02.2022, 19:31Vasile Burțilă, păgubit: Uitați, ăsta e de la energie electrică și ăsta e de la gaz metan, care nu se aseamănă cu semnătură mea.
Un bărbat din Fălticeni a aflat cu stupoare că nu mai este clientul companiei E-ON, cu care avea contracte de electricitate şi gaze pentru apartamentul său, ci al Enel. Nu îşi explică cum s-a produs schimbarea de furnizor, pentru că nu a făcut nicio cerere.
Vasile Burțilă, păgubit: Uitați aici unde a semnat în locul meu, m-a trecut el pe mine şi a semnat el.
A descoperit falsul întâmplător, după ce a fost sunat de reprezentanţii E-ON, care l-au întrebat de ce şi-a schimbat furnizorul. În căutarea vinovatului, a început propria anchetă.
- Gest rar al unui profesor din Fălticeni. A donat casa natală satului în care s-a născut, în semn de respect şi...
- Caz înfiorător lângă Fălticeni: Un tată a fost arestat după ce și-a violat fetița de 6 ani în mod repetat...
- Furnizorii de energie se plâng că vor avea pierderi chiar de la întocmirea facturilor, potrivit noii OUG
Vasile Burțilă, păgubit: Eu am fost la Enel la Suceava să îmi spună unde lucrează agentul ăsta. Nu ştie.
Nu este singurul caz de acest gen din Fălticeni
Acelaşi oraş, o situaţie similară. Un bărbat s-a trezit că are două contracte la curent pentru acelaşi apartament, la doi furnizori diferiţi. Nu ştia decât de unul, pentru care tocmai a plătit o factură. Culmea este că ambele contracte sunt valabile.
Iosif Petru, păgubit: Dumnealor de la Enel mi-au trimis o înştiintare precum ca mi-au activat un contract pe data de 27.10.2021, eu avand deja contract cu E On, și la gaz și la curent.
Nu înţelege cum a fost posibil. Nu a vorbit cu nimeni la telefon, nu a semnat nimic.
Iosif Petru, păgubit: Nu am văzut nimic, niciun contract, nicio factură, nu a venit nimeni să-mi citească contorul, deci treaba este dubioasă.
Nu-şi doreşte decât să se lămurească situaţia. Aşa că a trimis o notificare la Enel.
Iosif Petru, păgubit: Am specificat să-mi anuleze contractul, făcut fictiv, ilegal, fără acordul proprietarului.
Viorica Dulceag îngroaşă rândurile păgubiţilor din Fălticeni. În ianuarie, a primit prin poştă o înştiinţare prin care afla că pe numele ei au fost făcute două noi contracte cu un alt furnizor de gaze şi electricitate.
Veronica Duceag, păgubită: Cu absolut nimeni, nici la uşă nu a fost nimeni. Cel mai grav este că s-au folosit de datele persanele, fără voia mea m-au transferat la ei.
Intrigaţi, păgubiții din Fălticeni sunt hotărâţi să apeleze la avocat
Daniel Zoiţa, avocat: Și aici are două variante: ori organului de cercetare penală pentru a verifica dacă ne aflăm în prezența unui fals sau se poate adresa și instanței de judecată.
De la jumătatea lunii noiembrie 2021, la Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor Suceava au fost înregistrate 26 de reclamații privind schimbarea furnizorului de utilităţi fără acordul consumatorilor.