Antena LIVE

Curs valutar

Video

Lucrările la autostrada Cluj-Sălaj, îngreunate de un cimitir şi birocraţie. Constructorul vrea viaduct pe deasupra mormintelor, aşteaptă de 9 luni

O parte a lucrărilor la autostrada care leagă Clujul de Sălaj s-au oprit într-un cimitir şi în birocraţie. Deşi unul dintre tronsoane ar putea fi gata cu un an mai devreme, constructorul aşteaptă de 9 luni acceptul Companiei Naţionale de Drumuri de a trece cu un viaduct peste locurile de veci ale oamenilor din Nădăşelu. Oficialii spun că încă fac măsurători în zonă înainte să ia o decizie.

De la 16.09.2022, 07:50
WhatsApp
Vezi și:

Şapte zile din şapte, patru săptămâni la rând, cu una pauză, şi din nou pe şantier. E ritmul de lucru alert a peste o mie de muncitori cu 400 de utilaje, ca să finalizeze în timp record 30 de kilometri de autostradă dintre Cluj şi Sălaj. Constructorul român vrea să livreze porţiunea de drum în 2023, cu un an mai devreme decât termenul prevăzut în contract. În prezent, stadiul lucrărilor a ajuns la 40%, dar unele loturi de pământ sunt, însă, neatinse.

În localitatea Nădăşelu, terenul aproape că nu a fost atins de utilaje, pentru că, aparent, fără să ştie şi cei care au făcut proiectul, şoseaua s-a oprit în poarta unui cimitir. Constructorul a propus un viaduct care să treacă pe deasupra mormintelor, câţiva metri înălţime, dar decizia finală este la compania de drumuri.

De mai bine de 9 luni de zile, decizia oficialilor întârzie să apară

Reporter: Ar fi rău să treacă autostrada pe acolo prin cimitir, nu?

Pe acelaşi subiect

Localnică: Păi da, cum nu? Acolo-s mulţi pe colţul ăla şi unde să-i mai îngropăm de acolo? O autostradă n-ar fi bine.

Alin Serbanescu, purtător de cuvânt Ministerul Transporturilor: În acest moment facem nişte măsuri geo pentru a vedea exact pe ce zonă se poate construi viaductul, pentru că se va construi un viaduct în lungime de 100 de metri. Se va face un proiect tehnic şi după ce se vom avea toate aceste date, vom putea şti costurile şi durata lucrărilor. Trebuie să spun ca nu va fi afectat cimitirul. Este gândit proiectul în aşa fel încât viaductul respectiv să survoleze cimitirul.

Nu e singurul loc în care traseul are nevoie de schimbări

Din cauza alunecărilor de teren masive din localitatea Topa Mică, constructorul trebuie să modifice proiectul şi a venit cu o altă propunere.

Încă de la începutul lucrărilor, un deal a luat-o la vale şi continuă să fie instabil. Poate fi stabilizat prin piloţi foraţi, dar, spune constructorul, o soluţie mai simplă ar fi realizarea unui tunel de tip cut and cover, adică tuburile prin care vor trece maşinile să fie introduse în subteran prin săpături de la suprafaţă care, mai apoi, vor fi acoperite.

Ionuţ Ciurea: Studiul de fezabilitate nu a ţinut în teren, mai simplu spus. În aceste două zone, studiul de fezabilitate prevedea, trebuia o simplă, adică o săpătură, tăierea dealului mai pe româneşte.

Reporter: Mai sunt şanse să termine constructorul mai repede, aşa cum plănuia?

Ionuţ Ciurea: Şansele sunt din ce în ce mai mici. Problema este că în continuare Compania de Drumuri tergiversează luarea unei decizii în speţa asta, şi anume acceptarea celor două soluţii cu tot ceea ce implică treaba asta. Nu se asumă niciun fel de răspundere în Compania de Drumuri când vine vorba în special la adiţionarea contractelor şi la modificarea soluţiilor tehnice.

Costul pentru lotul de 30 de kilometri din Autostrada Transilvania se ridică în acest moment la 1,39 de miliarde de lei.

Alex Prunean

Meseria aceasta de fapt e o vocație. Sau un microb. De fapt, ambele. Îmi aduc aminte că atunci când am intrat în “familia Antenei” eram cel mai tânăr corespondent. ...

autostrada cimitir cluj birocratie drum
Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Peste ce a dat un instalator care făcea reparații într-o vilă. S-a...
Fanatik.ro
Publicat 21.11.2024
Colonel american: Rusia are tot dreptul să atace NATO acum
spotmedia.ro
Publicat 21.11.2024
Culmea birocrației: O fetiță trecută, din greșeală, băiat în certificatul...
spotmedia.ro
Publicat 20.11.2024
Ce se întâmplă cu toți pensionarii din România cu pensii mai mici de 3.000 de...
Gandul
Publicat 21.11.2024
Lasconi şi Simion, la podcastul comediantului „Micutzu”. „Îmi vine să vă...
Adevărul
Publicat 21.11.2024
Ce a transmis fiica Elenei Lasconi după apariția la dezbaterea prezidențială....
A1
Publicat 21.11.2024
Horoscopul zilei de 22 noiembrie 2024. Racii își pot transforma pasiunile...
CaTine
Publicat 21.11.2024
Bianca Drăgușanu, primele declarații după ce poliția a fost chemată la...
spynews.ro
Publicat 21.11.2024
Uluitor! Încă o țară merge la TAS împotriva României
GSP
Publicat 21.11.2024
Clădirea emblematică din București, demolată. Palatul impunător a fost...
Click.ro
Publicat 21.11.2024
Temperatura ideală pentru centrala termică. La cât să o setezi pentru a nu-ți...
Useit
Publicat 19.11.2024
Care este numele real al lui Culiță Sterp. Ce apare în buletinul lui, de fapt
Redacţia.ro
Publicat 21.11.2024
Super-armele cerute insistent de Ucraina Occidentului și cum au influențat ele...
libertatea.ro
Publicat 21.11.2024
Coldplay a lansat videoclipul piesei „The Karate Kid”. Formația a colaborat...
ZU
Publicat 21.11.2024
Paste cu broccoli și măsline. Rețetă simplă și hrănitoare
Hello taste
Publicat 21.11.2024
Mononucleoza infecțioasă la copii: cauze, simptome și tratament
Deparinti
Publicat 21.11.2024
Problema numărul 1 a României, în viziunea lui Kelemen Hunor:...
ziare.com
Publicat 21.11.2024
Adamari López a împărtășit detalii picante din relația cu Toni Costa....
Happy
Publicat 21.11.2024
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Operația cu laser pentru dinți. La ce se folosește în stomatologie
Medicool
Publicat 21.11.2024