Video Lucrările la Centura de sud a Craiovei bat pasul pe loc. Pe lungimea șoselei e pustiu, iar în șenilele excavatoatelor au răsărit buruieni
În țara în care infrastructura rutieră ne face să ținem ochii în pământ, nimic nu pare să ţină cu noi. Când nu se împiedică în propria birocrație şi neputinţă, autoritățile statului semnează contracte cu firme care își uită rapid îndatoririle și lasă șantierele abandonate. Centura de Sud a Craiovei nu se abate nici ea de la regulă. Deşi lucrările au început în urmă cu patru luni, muncitorii nu au realizat nici măcar 5% din proiect.
"Aici va fi un pasaj peste calea ferată. S-au făcut lucrări de foraj, se va turna cimentul de egalizare şi se vor continua picioarele pasajului".
Au trecut 4 luni de când constructorul italian, care a semnat contract cu statul român pentru centura de Sud a Craiovei, a primit ordin de începere a lucrărilor. De atunci, în șantier mai mult se stă.
Călin Petruț, director DRDP Craiova: Din păcate, mobilizarea nu este cea care ar trebui să fie, se lucrează, dar nu în ritmul care trebuie, sunt anumite întârzieri. Trebuia să ne apropiem undeva de 20% şi suntem undeva în jur de 4% în momentul ăsta.
Șoseaua este de o importanță vitală pentru traficul din jurul Craiovei. O arată ambuteiajele care se formează zilnic pe intrările în oraș dispre sud.
- Pericol pe Autostrada A10, aproape de Aiud. Un TIR plin cu textile a ars ca o torţă în mijlocul drumului
- Autostrada Zero, soluția pentru a scăpa de coșmarul de pe centura Capitalei: Când se vor încheia lucrările
- "Dezastru ce e aici. Nu se face nimic în România". Autostrada Arad-Nădlac arată ca un drum de ţară ciuruit
Cristina Oprea, reporter Observator: Ne aflăm la km 0 al variantei ocolitoare, practic locul pe unde se va face legătura cu DN56 Craiova - Calafat. Aici, abia s-au încheiat forajele.
În teren se lucrează cu câteva utilaje și muncitori cât să îi numeri pe degetele de la o mână. Pe întreaga lungime a șoselei e pustiu, iar în șenilele excavatoatelor au răsărit buruieni.
Cristina Oprea, reporter Observator: Și aici suflă vântul și nici urmă de muncitor. Utilajele au rămas trase pe dreapta. Nu știm exact de cât timp, însă un detaliu e grăitor, aici a fost vreme sa crească și un fir de iarbă.
Angajați: Doi, trei suntem toţi angajați aici. Așteptăm să ne vină fierul pentru pod și atunci am înţeles că o să facă angajări.
Lucrările bat pasul pe loc
Practic, firma care și-a asumat prin contract că va da în folosinţă în 15 luni șoseaua abia acum își face planuri de angajări.
Călin Petruț, director DRDP Craiova: Dacă în două săptămâni din acest moment nu vom vedea o îmbunătăţire a gradului de realizare, aşa cum ne-au promis, probabil că o să dăm deja primul certificat negativ contatator.
După al treilea aviz negativ, contractul va fi reziliat în mod automat, iar compania nu va mai putea să participe la alte licitații în următorii 3 ani. Contractul pentru Centura de Sud are o valoare de puţin peste 32 de milioane de euro, iar porţiunea la care se lucrează acum are o lungime de 10 kilometri și face legătura între trei drumuri naționale.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰