Motociclist din Bucureşti, despăgubit de Primărie cu 30.000 de euro: a intrat pe o stradă cu sens unic, în lipsa unui indicator, şi a fost lovit în plin de o maşină
Primăria Capitalei trebuie să plătească aproape 30.000 de euro unui motociclist. Este decizia instanţei de judecată după ce acesta a fost grav rănit în urma unui accident produs în urmă cu 4 ani. Pentru că lipsea un indicator rutier, bărbatul a intrat pe o stradă cu sens unic şi a fost izbit în plin de un autoturism. Panoul nu a fost montat nici până în ziua de azi.
De Andreea Milea la 27.05.2023, 19:23Bărbatul spune că circula regulamentar când, după o curbă, s-a trezit cu un automobil în faţă. Accidentul a avut loc în decembrie 2019 pe această stradă din centrul Capitalei. Motociclistul se deplasa înainte şi în lipsa unui indicator de interzis la stânga a virat şi a intrat într-o maşină. A suferit un traumatism cranio-facial şi mai multe fracturi pentru care a avut nevoie de 80 de zile de îngrijiri medicale în spital. După ce s-a pus pe picioare, a dat în judecată Administraţia Străzilor, instituţia din subordinea Primăriei Capitalei care se ocupă de montarea semnelor rutiere. Instanţa i-a dat dreptate bărbatului care a cerut despăgubiri.
La 4 ani de la accident, semnul nu a fost montat
Motociclistul a cerut în instanţă de la Administraţia Străzilor daune morale şi materiale în valoare de 180.000 de lei. Magistraţii Tribunalului Bucureşti au decis însă că instituţia să îi plătească bărbatului cu 40.000 de lei mai puţin. Sunt sume mult prea mici, comparativ cu cele primite în alte state, spun asociaţiile care sprijină victimele accidentelor. "O persoană paralizată de la gât în jos, tânără, este compensată în Franţa cu 9 milioane de euro. În România, o astfel de persoană este compensată cu câteva sute de mii. Elementul care este luat în calcul de majoritatea judecătorilor este un criteriu fals şi anume ziua de îngrijire medicală", a declarat Cătălin Codescu, președinte Asociația Victimelor Accidentelor de Circulație.
"Depinde de fiecare judecător în parte cum apreciază gravitatea situaţiei. Se bazează pe anumite probatorii cum ar fi matorii", a declarat Florin Tîrnovean, avocat. În România şi procesele durează foarte mult. În medie, 5 ani, în timp ce în alte ţări europene timpul mediu de soluţionare nu depăşeşte 2 ani şi jumătate. "Acest termen nu face altceva decât să adâncească şi mai mult problemele psiho-emoţionale ale victimelor sau ale aparţinătorilor în caz de deces. Ar trebui compensate ori, în realitate, nu se întâmplă acest lucru", a declarat Cătălin Codescu, președinte Asociația Victimelor Accidentelor de Circulație. La 4 ani de la accident, semnul nu a fost montat. Iar celelalte indicatoare abia dacă se mai văd de copaci. Administraţia Străzilor spune că procesul este unul în derulare şi nu se pot oferi detalii decât după o decizie definitivă. Nu a transmis nici când va monta indicatorul.