Noua metodă folosită de hoţi pentru a fura din maşini. Cum păcălesc sistemele de alarmă: au aparate de 10.000 de euro, de pe piaţa neagră din Bulgaria
Evoluează tehnologia, evoluează şi hoţia. Infractorii care fură din maşini se folosesc acum de sisteme inteligente cu ajutorul cărora le deschid fără să lase urme. Dispozitivele bruiază semnalul telecomenzii, astfel încât autoturismul rămâne deschis. Hoţii au şi strategii prin care fură maşina cu totul. Doi albanezi au fost prinşi în flagrant în timp ce spărgeau maşini în parcarea unui mare magazin.
De Cristina Filip la 25.09.2022, 19:19Îmbrăcaţi elegant şi aranjaţi. Aşa dădeau spargerile fără să dea de bănut cei doi albanezi. Au fost filaţi de poliţişti în civil şi prinşi în flagrant în timp ce "operau" maşini în parcarea unui magazin. "Totul a ieşit la iveală după ce un bărbat şi-a lăsat maşina în parcarea unui centru comercial şi a încuiat-o din telecomandă. Când s-a întors de la cumpărături, a descoperit că de fapt era descuiată şi îi lipseau 5.000 de lei şi 5.000 de euro", arată Cristina Filip, reporter Observator.
Maşini "sparte" fără să sune alarma. Noua metodă folosită de hoţi
Spargerile nu au fost pe model clasic. "La efectuarea controlului corporal, asupra bărbaţilor au fost găsite obiecte de interes operativ. Cei doi au fost reţinuţi pentru 24 de ore, iar instanţa a dispus măsura arestării preventive pentru 30 de zile", a declarat Crina Eşanu, purtător de cuvânt Poliţia Capitalei. Adică, dispozitive de bruiaj.
- Reporter: Mai este disponibil anunţul?
- Vânzător: Da, mai am câteva.
- Reporter: Au capacitatea să blocheze telecomenzile auto?
- Vânzător: Da, dar nu la toate maşinile.
- Reporter: La ce maşini nu se poate?
- Vânzător: Nu ştiu, la astea mai noi.
- Reporter: Şi, practic maşina rămâne deschisă chiar dacă o închid din telecomandă?
- Vânzător: Da, nu o închide.
- Cum funcționează robotul "Marius", care păzește locuințele de hoți. Inventatorii sunt elevi din Constanța
- Spectator în scaun cu rotile, lovit puternic de o mașină la o cursă auto organizată pe Aerodromul Floreni
- „Ne daţi la ştiri? Dă-i din nou, să răspund corect.” „Sinceritatea” unui șofer i-a produs o criză de...
"Când omul apasă pe telecomandă ca să închidă maşina, dispozitivul bruiază frecvenţa şi maşina nu se închide. Practic, maşina nu recunoaşte semnalul telecomenzii şi nu răspunde", a explicat Konstantin Didyk, specialist în sisteme auto. Nici sistemele de alarmă nu funcţionează. De ce? "Maşina nu simte că a fost deschisă cu altă cheie", adaugă Konstantin Didyk.
Ce pot face şoferii pentru a nu fi jefuiţi
Cum ne putem asigura că nu am fost luaţi la ţintă de hoţi? "Schema funcţionează ca atunci când încuiaţi maşina din telecomandă, însă una dintre uşi nu este bine închisă. Autoturismul se blochează şi se deblochează imediat. Iar în cazul în care aveţi o maşină cu oglinzi retrovizoare electrice, dacă acestea nu se pliază imediat ce aţi apăsat pe telecomadă, înseamnă că maşina nu s-a închis", spune Cristina Filip, reporter Observator.
Întrebat cum îşi închide maşina, un şofer mărturiseşte că "din cheie, din obişnuinţă o închid mereu". Nu verifică dacă uşile s-au închis cu adevărat: "Nu, nu mai trag de uşi". "Nu, (n.r. maşina) este desul de performantă ca să îmi spună dacă e închisă sau nu", spune un altul.
Hoţii fură nu doar din maşini, ci şi maşinile cu totul. Se folosesc de dispozitive care funcţionează mai ales la maşinile de ultimă generaţie, cu sistemul keyless go. Aparatele cu care dau spargerile costă 10.000 de euro şi sunt procurate în general de pe piaţa neagră din Bulgaria. "Dispozitivele trebuie sa fie la un metru, un metru jumate de la cheia smart, şi atunci dispozitivul preia semnalul de la cheie, pe care tot timpul îl emite şi amplifică. Atunci, dacă dispozitivul e în apropierea maşinii sau a cheii, maşina poate să fie deschisă şi pornită", spune Konstantin Didyk, specialist în sisteme auto.
Sfatul specialiştilor este să nu lăsăm niciodată cheia inteligentă a maşinii aproape de uşa de la intrare în casă. Doar anul trecut au fost furate 1.500 de maşini.