Pandemia, mană cerească pentru vânzarea de electrocasnice. Pentru că au stat mai mult în casă, oamenii au investit în confort
Vânzările au crescut cu peste 50 la sută în prima jumătate din 2021, arată statisticile. A ajutat şi programul rabla pentru electrocasnice. Nu mai puţin de 100.000 de vouchere cu valori cuprinse între 200 şi 500 de lei au fost utilizate pentru achiziția de frigidere, mașini de spălat, televizoare ori aparate de aer condiționat.
De Andra Mitu la 07.08.2021, 20:38Pentru că au stat mai mult în casă în ultimul an, oamenii au investit în confort. Şi-au cumpărat tot ce aveau nevoie.
Client: Am schimbat un frigider și un aspirator. Familia avea nevoie de aceste produse.
Client: Am schimbat și mașina de spălat, și frigider. De toate.
Şase din 10 români şi au cumpărat electrocasnice în anul pandemiei, arată studiile.
- Aproape jumătate dintre voucherele "Rabla pentru electrocasnice" au rămas nefolosite
- Criza microcipurilor schimbă programul Rabla. Zeci de mii de maşini lipsă pe stoc, întârzieri de şapte luni la...
- Rabla pentru electrocasnice. Românii s-au înghesuit la vouchere pentru aparate de aer condiționat. Bugetul,...
Andra Mitu, reporter Observator: Dincolo de achizițiile cash, cele mai multe cumpărături din zona electrocasnicelor s-au făcut cu bani împrumutați: carduri de credit, credite de nevoi personale. Mulţi au profitat şi de programul rabla pentru electrocasnice. Nouă tipuri de echipamente au putut cumpăra cu ajutor de la stat.
Client: Aveam un laptop foarte vechi și nefuncțional și deși nu eram foarte hotărât sa achiziționez unul nou, am aplicat pentru programul rabla, am rezervat acel voucher.
În acest an, programul s-a desfăşurat diferit. În prima etapă s-au putut cumpăra frigidere, maşini de spalat vase şi maşini de spălat rufe. Etapa a doua a fost dedicată televizoarelor, laptopurilor şi tabletelor, iar ultima etapă aspiratoarelor, uscatoarelor de rufe şi aparatelor de aer condiţionat.
Adrian Negrescu: Ritmul de înlocuire a electrocasnicelor în România era într-un nivel de 6-8 ani. Acum acesta s-a restrans și oamenii motivați de ofertele foarte bune care vin din piaţa tehnologiei au început să cumpere, să schimbe.
Numai prin programul rabla au fost cumpărate 100.000 de produse electronice şi electrocasnice. La nivelul pieţei însă, vânzările au crescut cu peste 50 la sută în primul trimestru din 2021.
Laurian Lungu, eonomist: Această tendință de schimbare a electrocasnicelor o vedem pe plan mondial. Este o consecinţă a pandemiei.
Cu toate astea, doar jumătate din tichetele puse la bătaie au fost folosite. O şansă irosită de unii, o oportunitate pentru alţii, pentru că va fi organizată o nouă sesiune a programului, cel mai probabil în toamnă.
Andrei Iorgulescu, director AFM: Programul va reîncepe cu același mecanism: va exista tot aşa o săptămână de înscriere în aplicație, după care utilizarea sau selecția voucherelor se va face treptat, în cadrul celor trei etape.
Valoarea tichetelor la rabla pentru electrocasnice este cuprinsă între 200 lei şi 500 lei.