Antena LIVE
Video

Podul rutier de la Cernavodă intră în reparații, după patru decenii în care doar s-au făcut lucrări de mântuială

Unul dintre cele mai vechi si, în acelaşi timp, unul dintre cele mai circulate poduri rutiere din țară intră în reparații capitale. Curând, ne dau asigurări responsabilii de la drumuri. Podul de la Cernavodă e acum într-o stare deplorabilă. De când a fost construit și până astăzi, s-au făcut doar cârpeli, deși, la fiecare trecere, noi plătim taxă de pod. Banii însă se pierd pe drum. 

De la 26.02.2021, 20:34

Din depărtare, într-un decor parcă extras din filme, gropile nu se văd. De aproape, se simt. Este podul de la Cernavodă. Are 1,6 kilometri lungime, pe două sensuri de mers şi nu a fost reparat din vremea comunismului. Gropi, crăpături, balustrade ruginite, iar lista problemelor de aici pare nesfârșită. 

Într-un final, Compania de Drumuri, a semnat un contract de reabilitare a şoselei de peste Dunăre.

Programul de reabilitare nu reprezinta altceva decât primele lucrări care se fac pe partea rutiera a podului de la Cernavoda din ultimii 38 de ani. In ultimele 4 decenii, singurele intervenii au fost clasicele plombe. Asta e motivul pentru care nu felul în care se prezintă azi podul trebuie criticat, ci responsabilii care l-au lasat să ajungă în acest stadiu.

Podul peste Dunăre, o lucrare de interes național

Ba chiar, putem vedea cu ochiul liber că în anii '80 se folosea asfalt de calitate, atâta timp cât aproape jumătate de secol nu s-au făcut decât lucrări mici de uzură. Plombele se fac des și se strică la fel de des. Şi astăzi am găsit muncitorii la treabă de mântuială.

Alexandru Vîlvoi, fondator România fără Gropi: ”Avem doi metri şi deja avem multe probleme, marcajul nu se vede, e acoperit cu mizerie, bordura spartă, iar elementul reflectorizant e nereflectorizant că e plin de praf, fiindă nimeni nu întreţine”.

Traversată anual de sute de mii de mașini, inclusiv în pandemie, această lucrare de interes național reprezintă acum un pericol naţional.

Alexandru Vîlvoi, fondator România fără Gropi: ”În spate ar trebui să fie un trotuar. Dar e găurit, e spart, e nesigur. Iar aceste pietre de pe drum reprezintă viitoare parbrize sparte”.

Taxa de pod ajunge în alte ”buzunare”

Odată cu lucrările, vor începe și restricțiile, dar CNAIR dă garanții că acestea nu vizează şi sezonul estival. În același timp, ne întrebăm de ce nu s-a făcut până acum nimic.

Cu banii de pe taxa de pod, Compania de drumuri strânge anual în jur de 140 de milioane de lei. Și cu toate că îi spune taxă de pod, banii nu se investesc în pod, ci în cu totul alte lucruri, asta în condițiile în care acesta putea fi reabilitat cu banii colectați în doar 7 luni.

Mai exact, 82 de milioane de lei. Banii folosiți pentru reabilitare vor veni din fonduri europene. Am întrebat CNAIR ce face totuși cu milioanele din taxa de pod și, într-un răspuns pentru Observator, ne transmit că sumele enorme colectate sunt folosite, de ani de zile, la repararea altor drumuri şi pentru plata datoriilor companiei. Cu toate că, pentru toate celelalte drumuri, noi plătim rovinietă.

Reabilitarea podului de la Cernavodă va dura 24 de luni şi va începe cândva, la un termen nedeclarat încă. 

Ți-a plăcut acest articol?

dunare pod rutier
Întrebarea zilei
Mici cu E.coli şi zgârciuri în loc de carne, printre produsele comercializate în magazine. Aţi avut parte de experienţe neplăcute?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Facebook WhatsApp LinkedIn Twitter Email
Stiri Sportive Citește și
Ce ambalaje nu intră, de fapt, sub incidența SGR. Ce poți face cu ele și cum...
Fanatik.ro
Publicat 27.04.2024
Afacerea care poate să te îmbogățească peste noapte. A luat amploare în...
Fanatik.ro
Publicat 26.04.2024
Joburile care nu solicită gândirea cresc riscul de afectare cognitivă și...
spotmedia.ro
Publicat 22.04.2024
Meteorologii Accuweather au modificat prognoza în România. VREMEA se schimbă...
Gandul
Publicat 24.04.2024
Nike și Adidas, bătute de niște fete fâșnețe: invenția unei companii...
Adevărul
Publicat 26.04.2024
A mancat o supă și s-a trezit paralizată de la brâu în jos. Ce au descoperit...
A1
Publicat 26.04.2024
Horoscopul zilei de 29 aprilie 2024. Vărsătorii au probleme din cauza banilor....
CaTine
Publicat 28.04.2024
Papanași sănătoși cu fulgi de ovăz. Rețeta cu smântână și dulceață...
spynews.ro
Publicat 26.04.2024
Șocul lui Ioan Andone, după ce s-a mutat în Spania: „Am 4 dormitoare. Știți...
GSP
Publicat 25.04.2024
Planurile pentru înmormântarea lui Charles au fost modificate!„Regele nu e...
Click.ro
Publicat 26.04.2024
Boala „zombie” care a trecut de la animale la oameni. Deja ar fi făcut 2 victime
Useit
Publicat 27.04.2024
1 mai pe litoral 2024! Marile festivaluri și concerte ce deschid noul sezon estival
Money.ro
Publicat 23.04.2024
Care este ultima dorință a lui Celine Dion. Artista suferă de o boală...
Redacţia.ro
Publicat 24.04.2024
Primarul care candidează împotriva soției pentru un nou mandat: „N-am crezut...
libertatea.ro
Publicat 26.04.2024
Selena Gomez a vorbit despre pauza ei de la social media: „A fost cel mai...
ZU
Publicat 28.04.2024
Trei rețete de ouă umplute, perfecte pentru un platou festiv
Hello taste
Publicat 28.04.2024
Cum poți ajuta copilul să treacă peste pierderea dinților de lapte. Sfaturi...
Deparinti
Publicat 28.04.2024
De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici....
ziare.com
Publicat 25.04.2024
Halil Ibrahim Ceyhan impresionează pe scenă. Actorul nu renunță la visul său...
Happy
Publicat 26.04.2024
La ce se folosește botoxul. Întrebuințările pe care le poate avea în medicină
Medicool
Publicat 26.04.2024
"Cei mai mari fotbalişti ai României? Nici Dobrin, nici Hagi". Victor Piţurcă...
orangesport.ro
Publicat 13.04.2024