Primele troleibuze noi din ultimii aproape 20 de ani au ajuns la Bucureşti. Vehiculele vor putea circula până la 20 km fără să fie conectate la reţea
Primele troleibuze noi, cumpărate în ultimii aproape 20 de ani, au ajuns astăzi la Bucureşti şi vor intra pe traseu la sfârşitul lunii. Transportul în comun din Capitală este încă departe să fie o alternativă la maşina personală. Bucureştenii sunt în pericol cât pe traseu sunt tramvaie vechi de 50 de ani, iar flota de troleibuze este depăşită.
De Redactia Observator la 18.01.2024, 20:22Nouă troleibuze au parcat astăzi la depoul Bujoreni. Toate cele 100 din contract ar urma să fie livrate până în aprilie.
Andreea Milea, reporter Observator: Noile troleibuze au o lungime de 12 metri şi o autonomie independenţa de reţea. Asta înseamnă că odată decuplate de la firele electrice mai pot circula încă 20 de km. Fiecare mijloc de transport are o capacitate de 90 de locuri, dintre care 27 pe scaune şi la fel ca autobuzele electrice au dotări suplimentare: wifi, sistem de numărare a călătorilor şi prize pentru încarcarea telefoanelor.
Troleibuzele au 20 de kilometri autonomie
Fiecare vehicul este dotat cu sistem de monitorizare care poate trimite producătorului, la distanţă, informaţii despre problemele tehnice, astfel încât să fie depistate şi remediate rapid. Mijloacele de transport vor înlocui, în primă fază, autobuzele vechi de pe unele linii şi troleibuzele uzate. Troleibuzele au 20 de kilometri autonomie, în care pot merge fără reţea de alimentare. Cu ajutorul acestei autonomii, ar putea fi modificate trasee, la cererea călătorilor.
- Un tânăr de 18 ani s-a înfipt cu mașina într-un tramvai, în Timişoara: avea o alcoolemie uriaşă. Poliţia...
- Linia de tramvai 41 din Capitală, blocată din cauza unui accident rutier. Mai multe autobuze iau călătorii dintre...
- A rupt cu maşina un stâlp de electricitate, pe liniile de tramvai. Accident teribil azi noapte, într-o localitate...
Ovidiu Borcea, reprezentatul producătorului: Ar putea să unească estul cu vestul, sudul cu nordul. Dacă se doreşte continuarea traseului într-o portiune în care nu exista reţea electrică, poate să meargă pe autonomie.
Cât a costat investiţia
Chiar dacă regia de transport s-a înnoit în ultimul timp cu 100 de autobuze electrice şi 70 de tramvaie noi, jumătate din flotă.
Nicuşor Dan, primarul Capitalei: Deficitul cel mai mare, tocmai pentru că sunt scumpe, este la tramvaie. Noi avem tramvaie mai vechi, care au 50 de ani, 45 de ani. Noi trebuie să schimbăm flota de tramvaie. Un tramvai costă între 2-3 milioane de euro. Noi avem 100, ne mai trebuie 250. Deci undeva la 800 milioane de euro.
Cele 100 de troleibuze sunt fabricate în Polonia şi costă 300 de milioane de lei.