Sute de oameni au rămas blocaţi pe Aeroportul Otopeni, iar alţii au fost daţi jos din avion, pentru că era prea plin
A fost haos pe aeroportul Otopeni, în plin sezon al concediilor. Aproape 200 de oameni au aşteptat mai bine de cinci ore să se îmbarce într-un avion spre Italia.
De Redactia Observator la 27.08.2018, 20:08A fost haos pe aeroportul Otopeni, în plin sezon al concediilor. Aproape 200 de oameni au aşteptat mai bine de cinci ore să se îmbarce într-un avion spre Italia. Iniţial, întârzierea uriaşă a fost pusă pe seama unei defecţiuni tehnice.
Când problema s-a remediat, pasagerii tot nu au putut pleca, pentru că au fost prea mulţi - s-ar fi vândut mai multe bilete decât locuri în aeronavă. Specialiştii nu mai vorbesc despre cazuri izolate, ci despre un fenomen. Iar călătorii pot primi despăgubiri doar dacă îşi cunosc drepturile.
În faţa porţii de îmbarcare, oamenii şi-au pierdut răbdarea. În jur de 200 de pasageri au aşteptat, înghesuiţi, o explicaţie. Copiii dormeau pe jos, printre bagaje.
Ţipetele au răsunat pe aeroportul Otopeni mai bine de cinci ore. Iniţial, cursa Bucureşti - Milano era programată la ora 19 şi 55 de minute. Avionul a decolat însă după miezul nopţii, la ora 24 şi 37 de minute.
Iniţial, reprezentanţii Wizzair au pus totul pe seama unei defecţiuni tehnice. Când aceasta a fost remediată, iar oamenii au urcat în avion, cursa a fost oprită a două oară.
De data aceasta, pentru că în aeronavă erau mai mulţi pasageri decât locuri disponibile. Doi dintre ei au fost coborâţi, deşi aveau bilet, şi cazaţi, peste noapte, la un hotel din Capitală.
Astăzi, însă, alţi turişti s-au confruntat cu aceleaşi probleme. Unii încearcă să plece de câteva zile.
"Cu toate că am plătit taxe de prioritate, taxe de flexibilizate, locuri garantete, în acest moment ajung în aeroport şi aflu că nu mai sunt pe nicio listă de prioritate, că am şanse să nu fiu îmbarcat", spune Bogdan Popescu, pasager.
Într-un răspuns pentru Observator, compania aeriană le cere scuze acelor pasageri ale căror planuri au fost date peste cap. Şi recunoaşte că, în această perioadă, se vând mai multe bilete decât locuri disponibile în avion. Dar asta, spun reprezentantii firmei, doar pentru ca scaunele pasagerilor care nu se prezintă la cursă, să nu rămână neocupate.
Mai multe curse ale companiei Wizzair ar fi înregistrat întârzieri uriaşe, din aceleaşi motive, spun pasagerii. Într-una dintre cele mai aglomerate luni de vară, aeroportul Otopeni pare blocat.
Compania recunoaşte faptul că, cel puţin în ultima perioadă, punctualitatea zborurilor a fost destul de serios afectată. Iar într-un răspuns pentru Observator, repezentanţii firmei de transport aerian spun că, de cele mai multe ori, cauzele sunt date de factori sezonieri, precum vremea instabilă sau grevele spontane ale controlorilor de trafic.
Ca să nu sufere pierderi financiare, mai multe companii aeriene obişnuiesc să vândă mai multe bilete decât numărul de locuri din avioane. Pasagerii nu pot fi însă daţi jos din aeronavă fără să primească şi compensaţii - un zbor reprogramat şi cazare gratuită. În plus, oamenii pot primi despăgubiri în funcţie de întârzierile curselor.
Adrian Cuculis, avocat: "Dacă întârzierea e mai mare de două ore, acea companie aeriană ar trebui să ne procure băutură şi niste snacksuri. Dacă întâriezrea urcă la cinci ore, aceeaşi companie aeriană va trebui să ne despăgubească cu o sumă de 250 de euro. Dacă zborul este reprogramat pentru a doua zi, compania poate să plăatească chiar până la 600 de euro desăgubire."
Cea mai mare despăgubire din România plătită de o companie aeriană unui pasager lăsat pe aeroport este de şase mii de euro.