Nou episod în scandalul Uber: taximetriştii ameninţă cu proteste masive
Se aprinde scandalul dintre taximetrişti şi cei care practică serviciul ride-sharing. viceprimarul Capitalei anunţă că vor mai circula doar taxiuri licenţiate.
De Redactia Observator la 07.12.2017, 21:38Se aprinde scandalul dintre taximetrişti şi cei care practică serviciul ride-sharing. În exclusivitate pentru Observator, viceprimarul Capitalei anunţă că pe străzi vor mai circula doar taximetrele licenţiate. O nebunie, spun cei care folosesc aplicaţiile online. Însă, taximetriştii sunt hotărâţi să ducă războiul mai departe. Anunţă proteste masive.
Scandalul ia proporţii. Şi intervine chiar viceprimarul capitalei. Pentru prima oară, se poziţionează clar de partea taximetriştilor.
AURELIAN BĂDULESCU, Viceprimarul Capitalei: Există societăţi comerciale pe piață care la ora actuală nu fac decât sa prejudicieze bugetul de stat. Sunt mai multe servicii... Este Uber cap de lista. O spun răspicat că această companie nu respecta legile în vigoare și pune în incapacitate organele care ar trebui sa aibă o reacție.
Cei care practică serviciul ride-sharing se apără şi spun că sunt în perfectă legalitate.
Până acum, serviciul de ride-sharing a fost reglementat în numai două ţări: Lituania şi Estonia, dar a fost definit drept serviciu de închiriere maşină cu şofer, nicidecum serviciu de taxi. Este şi motivul pentru care mulţi consilieri locali consideră că iniţiativa Primăriei Capitalei va eşua.
CĂTĂLIN DEACONESCU, consilier PNL: La nivelul UE in diverse state s-a incercat reglemetarea serviciilor Uber. Ele nu sunt servicii de taxi. Nici macar Curtea Europeana de Justitie nu a reusit sa le defineasca ca fiind servicii de taximetrie.
Potrivit noului regulament şi operatorii de taxi vor fi obligați să se adapteze noilor reguli.
Taximetriștii autorizați din Capitală au anunţat că pe 13 decembrie vor protesta în Piața Victoriei, iar acţiuni similare vor avea loc în întreaga ţară. În prezent, în România ideea de ride-sharing, potrivit căreia şoferul împarte cursa cu pasagerul, este folosit de trei mari companii: Taxify, BlaBlaCar şi Uber, cea din urmă a înregistrat peste 7 mii de maşini numai în Bucureşti. Compania susține și că, în 2016, de exemplu, 100 de șoferi Uber au contribuit cu aproximativ 320.000 de lei din taxe la bugetul de stat.