Scenariile propuse de ministrul Educației pentru anul școlar 2022-2023. Cum vor fi afectați elevii
Fiecare nou ministru al Educaţiei vine cu propriile idei despre eventuale modificări ale structurii anului şcolar. E rândul lui Sorin Cîmpeanu acum să propună noi schimbări. Ministrul vrea să extindă anul şcolar, începând cu luna septembrie a anului viitor.
De Alexandra Marin la 11.04.2021, 20:23- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
- Ministerul Educației propune extinderea anului școlar din septembrie 2022.
Ministrul Educației propune în primul rând ca, din 2022, elevii să meargă mai multe zile la şcoală prin extinderea cursurilor pe o perioadă mai lungă. Astfel, şcoala fie va începe mai devreme, fie se va termina mai târziu.
Anunţul vine în contextul în care aproape toată lumea s-a declarat nemulţumită de cum a funcţionat şcoala online în acest an.
Sorin Cîmpeanu propune revenirea la trei trimestre
De altfel, Sorin Cîmpeanu declară că o altă variantă luată în calcul este revenirea anului şcolar la împărţirea în trimestre. Înainte de a lua o astfel de decizie va sta, totuşi, de vorbă cu asociaţiile din învăţământ şi cele de părinţi.
În acelaşi timp, asociaţii de elevi şi ONG-uri cer deja președintelui ca anul şcolar viitor să înceapă la 1 septembrie, nu pe 13, astfel încât numărul zilelor de şcoală să fie mai mare, iar vacanţele mai scurte.
Societatea Academică Română a iniţiat un apel, semnat de asociaţii ale elevilor din mai multe multe judeţe şi de ONG-uri, pe care l-au adresat Guvernului şi Parlamentului.
Asociaţiile au propus ca școlar să aibă un număr mediu de zile echivalent cu cel din primele 10% ţări în topul testărilor PISA, începerea cursurilor la 1 septembrie 2021 în următorul an şcolar şi vacanţe mai scurte, ritmice, periodice, în timpul anului şcolar, considerând că vacanţele lungi afectează major copiii şi nivelul la care ei revin în şcoală.