Explicaţiile şoferului octogenar care a condus pe contrasens pe DN1 (Video)
La 84 de ani, un arhitect din Ploieşti a condus aproape 10 kilometri pe contrasens. Pe Drumul Naţional 1, între Ploieşti şi Câmpina, şoferii au evitat la limită un impact. Cursa a fost filmată şi transmisă live pe reţele de socializare.
De Redactia Observator la 04.03.2019, 21:16La 84 de ani, un arhitect din Ploieşti a condus aproape 10 kilometri pe contrasens. Pe Drumul Naţional 1, între Ploieşti şi Câmpina, şoferii au evitat la limită un impact. Cursa a fost filmată şi transmisă live pe reţele de socializare.
Bărbatul conduce cu peste 70 de kilometri pe oră pe contrasens, chiar pe Drumul Naţional 1 - cel mai aglomerat din România. Câţiva şoferi reuşesc în ultimul moment să evite impactul.
Imaginile postate în timp real de pe reţele de socilizare i-au alertat pe poliţişti. Şoferul de 84 de ani, un cunoscut arhitect din Ploieşti, a fost oprit abia după aproape 10 kilometri.
Soferul venea dinspre localitatea Floresti cu intentia de patrunde in DN1, spre Brasov. Doar ca nu pe partea dreapta, ci pe srtanga, asa ca a intrat pe contrasens.
Omul le-a explicat agenţilor că s-a încadrat greşit şi nu a mai avut unde să întoarcă maşina.
M-am întors pe strada care avea două benzi pe stânga. Am intrat pe dreapta, în loc să intru pe stânga. Şi era panou de beton. Mi-am dat seama după 50-100 de metri. Mi-am dat seama că e constrasens, dar nu am mai avut ce să fac, explică şoferul.
ANTON LUCIAN, IPJ Prahova: S-a luat masura sanctionarii conductorului auto cu amenda de 870 de lei iar ca masura tehnica s a procedat si la suspendarea permisului de conducere.
Nu este singurul caz de acest gen. În urmă cu nici două luni, un şofer a fost oprit după ce a condus aproape 15 kilometri pe contrasens, chiar pe autostrada soarelui.
Poliţiştii spun că, atunci când îi opresc, şoferii susţin că nu au observat indicatoarele, ori că erau greşit montate sau pur şi simplu au avut o problemă medicală.
În cazul celor trecuţi de 80 de ani, examenul medical trebuie să aibă loc anual. Însă, deseori controalele sunt doar simple formalităţi.
De exemplu, reprezentanţii unei clinici promit că în jumătate de oră putem bifa cinci consultaţii.
In Romania, sunt peste 30 de mii de autoturisme conduse de persoane care au peste 80 de ani. Anul trecut in 3% dintre accidentele produse au fost implicati soferi de peste 70 de ani.
Indiferent de vâsta şoferului, medicii de familie sunt obligaţi să sesizeze poliţia dacă au suspiciuni că pacienţii lor nu ar trebui să se urce la volan.