Antena LIVE
Video

Șoferii se încăpățânează să treacă pe sub podul de la Prejmer, acolo unde o grindă uriașă s-a prăbuşit din senin. Construcția, pericol public

Dezastrul podurilor de la noi a ajuns la un nou nivel. Cel al grinzilor care cad. După incidentul de lângă Braşov, când o bucată de pod a căzut peste calea ferată, a ieşit la iveală că sute de alte construcţii au grinzi şubrede, proiectate înainte de Revoluţie.

De la 28.09.2022, 20:26

O grindă de la podul Prejmer de lângă Braşov s-a prăbuşit din senin peste liniile de cale ferată. Doar o minune a făcut ca mecanicul unui tren Regio să vadă în ultimul moment obstacolul şi să oprească garnitura la timp.

După o săptămână de la incident, şoferii se încăpăţânează să treacă pe şoseaua de sub pod. Construcţia se află la intersecţia dintre Drumul Național 10, Drumul Național 11 şi magistrala feroviară 400. Pericolul e tot acolo. Nu mai puțin de nouă grinzi de rezistență trebuie demontate.

Claudiu Loghin, reporter Observator: Podul din spatele meu este construit în 1984 și vreau să vedeți în ce stare este una din grinzile din structura de rezistență. Exact zona de maximă solicitare este total compromisă de inflitrațiile de apă.

Podul de la Prejmer, măcinat de timp şi apă, este un pericol

Pe acelaşi subiect

Şi asta pentru că grinzile sunt construite cu goluri, după o tehnologie folosită înainte de Revoluție. Măcinate de timp şi apă, abia mai susţin construcţia. Sunt lipite în lateral, iar specialiștii spun că infiltraţiile de apă le macină structura de rezistență, pe când golurile de aerisire sunt înfundate sau chiar lipsesc.

Bogdan Rozorea, manager de proiect: Sunt niște găuri care se dau, în principiu, la trei metri de zona de rezemare, la 20 de centimetri de laterala grinzii, de peretele grinzii, tocmai pentru a pătrunde în inima grinzii,

Corina Chiotan, inginer: Fâşiile cu goluri nu au mai fost folosite după anii 90 pentru că au nişte defecte care pot produce în timp degradări. Stratul de acoperire cu beton, foarte mic, asigură o protecţie neadecvată a armăturii. Nu a fost gândit foarte bine modul de aerisire a golurilor.

De la Bucureşti, pericolul nu se vede prea bine

Alin Şerbănescu, Ministerul Transporturilor: În momentul în care muţi sau scoţi elementele vechi ale podului, în special grinzi, să se fractureze. În momentul în care a fost ridicată în macara, grinda fiind veche şi fisurată, fragilă, s-a fracturat din zona de mijloc. Situaţia a fost, din punctul nostru de vedere, un banal eveniment de şantier.

Un banal eveniment de şantier care ar fi putut sfârşi într-o tragedie. Mai grav, astfel de bombe cu ceas sunt în întreaga ţară. Mai bine de 100 de poduri sunt construite cu astfel de grinzi.

La doar câţiva kilometri de Prejmer, alt pod, acelaşi trafic intens şi aceleaşi grinzi cu goluri.

Claudiu Loghin, reporter Observator: Așa arată o grindă construită cu aceeași tehnologie și prăbușită acum cinci ani, din structura de rezistență a acestui pod, de pe fosta ocolitoare a municipiului Brașov. Și vreau să vă arăt câteva din cablurile metalice care, la momentul prăbușirii, pur și simplu au fost smulse din această grindă cu goluri.

Odată la şase luni, fiecare pod din România ar trebui să fie expertizat, spun reprezentanţii Ministerului de Transporturi.

Ți-a plăcut acest articol?

pod prejmer soferi
Întrebarea zilei
Unde vă petreceţi Sfintele Paşti?

În vacanţă, în ţară

În vacanţă, în străinătate

Acasă, cu familia

Cu prietenii

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Facebook WhatsApp LinkedIn Twitter Email
Stiri Sportive Citește și
I se spune “a doua Coreea de Nord”. Țara aflată sub sărăcie și dictatură...
Fanatik.ro
Publicat 05.05.2024
Locul din România unde se găsește cea mai pură apă. Se află la trei ore de...
Fanatik.ro
Publicat 05.05.2024
Ce este suveranitatea emoțională, calitatea care îi ajută pe oameni să fie...
spotmedia.ro
Publicat 05.05.2024
Orașul din România în care este cel mai frig. Meteorologii Accuweather anunță...
Gandul
Publicat 05.05.2024
Cum să bem corect apă pentru a ne hidrata corespunzător. Sfaturile unui medic...
Adevărul
Publicat 05.05.2024
Ce a putut să găsească un tâmplar atunci când a dărâmat un perete în...
A1
Publicat 01.05.2024
Horoscopul zilei de 6 mai 2024. Berbecii sunt îndemnați că meargă mai departe....
CaTine
Publicat 05.05.2024
Ele sunt fetița de patru ani și bunica ei, care au murit în Călărași, după...
spynews.ro
Publicat 03.05.2024
„Eram pedepsită constant”. Teodora Stoica spune cum a fost adolescența ei,...
GSP
Publicat 30.04.2024
Eroul român care a lansat celebra deviză „Pe aici nu se trece!”. Povestea...
Click.ro
Publicat 01.05.2024
Cum găsești iPhone-ul pierdut, chiar dacă e închis. Trucul simplu la care...
Useit
Publicat 05.05.2024
1 mai pe litoral 2024! Marile festivaluri și concerte ce deschid noul sezon estival
Money.ro
Publicat 23.04.2024
Tradiții și obiceiuri în Joia Mare. Ce este interzis să faci astăzi când...
Redacţia.ro
Publicat 02.05.2024
Politicianul care a schimbat cinci partide în zece ani. Plutonul candidaților...
libertatea.ro
Publicat 03.05.2024
Doja Cat a purtat o ținută îndrăzneață la o cină în New York....
ZU
Publicat 03.05.2024
Ouă umplute cu cremă de sfeclă roșie, cu hrean și nuci sau fistic
Hello taste
Publicat 03.05.2024
Deshidratarea la copiii mici: cum se manifestă și ce poți face
Deparinti
Publicat 03.05.2024
Noul drog care face ravagii în România. Specialiști: „Provoacă...
ziare.com
Publicat 04.05.2024
Luis Fonsi nu-și mai dorește să vorbească despre fosta căsnicie cu Adamari...
Happy
Publicat 03.05.2024
Pancreatita acută, un pericol după mesele copioase de sărbători. Simptome,...
Medicool
Publicat 05.05.2024
Florinel Coman l-a contactat pe Gigi Becali cu o cerere inadmisibilă! "Eşti...
orangesport.ro
Publicat 28.04.2024