Trabant "tunat" cu 10.000 de euro, din '88, la paradă prin Buftea. "Acesta roz a fost prima iubire"
O simpatică paradă pe patru roţi a adus culoare şi a stârnit zâmbete pe străzile oraşului Buftea, de lângă Bucureşti. Zeci de maşini Trabant au defilat sub privirile curioase ale localnicilor. Mulţi au aflat abia atunci că în anii 70 comuniştii au inventat acest automobil lowcost: caroserie din carton presat şi motor de 20 de cai putere. Între timp, fantezia pasionaţilor le-a transformat în limuzine, unele chiar... decapotabile.
De Ana Grigore la 07.09.2024, 20:43Coloana de maşini fabricate în Republica Democrată Germană este formată doar din unicate. Sare în ochi un Trabant portocaliu. Proprietarul nu i-a pus degeaba VIS în numărul de înmatriculare.
"E modificată de mine dintr-un Trabant normal, decapotabilă și la două locuri. Este unică în România momentan. Știți care e cea mai mare bucurie a mea? Că aduc zâmbetul pe obrazul cetățenilor când trec, toată lumea se bucură, ne salută", a declarat Safian Ladislau, proprietar de Trabant.
Trabanturile au fost la mare căutare în anii comunismului
Maşinile cu două uşi costau cât jumătate Dacia, puteau fi cumpărate doar cu "intervenţii" şi aveau dotări spartane.
- Unde poate fi admirat Aro 304, automobilul prezidențial al lui Ceaușescu. Au fost făcute doar 4, pe comandă...
- Un Trabant din '81 și un Mercedes din '36, vedete pe traseul Bucureşti-Giurgiu. Proprietari se tem că statul va...
- Bijuteria pe 4 roţi care încă uimeşte, deşi a ieşit pe poţile fabricii în 1937. Limuzina costă peste 100.000...
"Blocul de lumini e ca o claviatură de pian, indicatorul de viteză, kilometrajul și două becuri de semnalizare. Astea ar fi toate funcțiile, le numărăm pe degetele de la o mână. Exact, nu îți distrag atenția", a spus un pasionat.
Amintirile vremurile negre au dispărut acum sub modelul zebră sau vopseaua roz Barbie. Aceste automobile de colecţie sunt un fel de investiţie sigură în zilele noastre.
"Acesta roz a fost prima iubire, primul Trabant. Din '88. A fost în Iași într-un service, tăiat, desfigurat. Am investit treptat undeva la 10.000 de euro. Instalații auto, cu vopsituri. Am fost de două ori în Germania cu ea pe roţi", a declarat Lazăr Farcaş, proprietar de Trabant.
În toată ţara sunt înmatriculate aproape 10.000 de Trabanturi, mai multe decât maşinile electrice
O astfel de mașină cu siguranță întoarce capetele peste tot pe unde trece. Este cel mai vechi Trabant de la această paradă. A fost fabricat in anul 1964 și a fost adus aici de un proprietar de la Ploiești. "Este moștenire de familie de când a ieșit pe poartă fabricii", a declarat Pavel Grigoraş, proprietar de Trabant.
Bătrânele maşini sunt, însă, atrăgătoare nu doar pentru nostalgici. La 18 ani, Matyas este fan.
"Noi l-am cumpărat în 2021, mașina acum aparține colecției de familie, a fost restaurată complet. Acum avem 12 Trabanturi, cea mai veche este un Trabant de 600 din 1963. Acum mi-am terminat propriul Trabant, un Trabant de 1.1, eu l-am restaurat complet și îl folosesc că mașînă de zi cu zi", a declarat Matyas Molnar, proprietar de Trabant.
Mândri de vestigiile lor pe roţi, pasionaţii de maşini nemţeşti comuniste au făcut şi un raliu pe circuitul Academiei Titi Aur.