"Tramvaiul corporatiștilor", una dintre cele mai aglomerate linii din București, intră în reabilitare. Când ar trebui să fie gata lucrările
Una dintre cele mai aglomerate linii de tramvai din Bucureşti intră în reparaţii - asta este vestea bună. Vestea rea - şantierul va aduce haos în nordul Capitalei. Traseul cinci, cu care merg corporatiştii în nordul Capitalei, va fi blocat pentru lucrări. Construit în anii 80 şi neglijat până acum, a devenit un adevărat pericol pentru călători.
De Andreea Milea la 23.10.2023, 21:54După 40 de ani fără reparaţii, linia 5 va fi, în sfârşit, modernizată pe mai mult de jumătate din traseul de aproape opt kilometri. Şinele de tramvai vor fi schimbate de primăvara viitoare în porţiunea cuprinsă între Şoseaua Ştefan cel Mare şi Podul Băneasa, de-a lungul străzilor Barbu Văcărescu și Alexandru Șerbănescu.
Călător: "Linia lui 5 este pot spune un mijloc foarte bun de a te trezi dimineaţa. Nici nu stiu cum să o descriu... foarte săltăreaţă. Si dacă vii cu 5-ul ai un beneficiu foarte mare să te trezeşti mult mai rapid decât alţii."
Vatman: "Se circulă oribil. Ne rupem coloana. De un an de zile lucrez şi deja am probleme cu coloana."
Andreea Milea, reporter Observator: "Suntem pe linia de tramvai 5 la intersecţia cu Şoşeaua Ştefan cel Mare şi aşa arată şinele în această zonă. Sunt îndoite, rupte iar în multe locuri lipsesc."
- Imagini revoltătoare din cel mai nou tramvai introdus în Capitală, după 2 zile: pereți desenaţi, mizerie şi...
- Haos în trafic după închiderea Podului Grant. Circulaţia STB în zonă: culoar unic pentru tramvaiele 11 şi 44....
- De ce nu merge aerul condiţionat în autobuzele şi tramvaiele STB. Reacţia unui şofer care are răcoare doar la...
Cât vor dura lucrările?
Deşi este una dintre cele mai importante linii de transport public din Bucureşti, nu a primit tramvaie noi pentru că şinele sunt prea distruse şi ar fi stricat şi vagoanele. Noul şantier va bloca traseul 5 opt luni, din martie până în septembrie. Cei aproape 12 mii de călători care merg zilnic pe acea rută vor avea la dispoziţie autobuze.
Florin Melciu, preşedintele comisie de Transporturi şi Mobilitate Urbană PMB: "Este destul de periculoasă. Altă variantă tehnică nu există decât suplimentarea acestor mijloace de transport. Evident că o să fie un disconfort."
Disconfort este zilnic. Pasagerii din vagoane întârzie la şcoală sau la serviciu pentru că mulţi şoferi merg pe linia de tramvai ca să nu stea la cozile lungi de pe benzile pentru maşini.
"La traficul din Bucureşti nu prea mai am alte şanse."
"Cât ar fi trebuit să staţi aici la semafor?"
"Vreo 15 minute, pentru maximum 500 de metri."
Vatman: "De fiecare dată, sunt multe maşini, este aglomeraţie. Nu ajungem la timp. Stâlpi puşi cum e la capăt de linie, stâlpişori puşi."
Primarul Capitalei vrea să înlocuiască încă 50 de kilometri de şine de tramvai.
Nicuşor Dan, primarul Capitalei: "Printre cele care mai sunt de modernizat sunt Mihalache, Calea Călăraşilor, bulevardul Basarabia. Peste doi ani, doi ani şi jumătate toată reţeaua de tramvai a Bucureştiului va fi reabilitată."
În paralel cu schimbarea şinelor de pe linia 5 vor fi modernizate peroanele şi vor fi înlocuiţi stâlpii de iluminat şi semafoarele. Lucrările costă 160 de milioane de lei.