Un an de când Mihai Chirica şi Costel Alexe câştigau alegerile în Iaşi promiţând apa potabilă, canalizare şi autostradă. Ce au realizat până acum
A trecut un an de când la Iaşi era aleasă pentru primăria oraşului şi Consiliul Judeţean perechea Mihai Chirica şi Costel Alexe. Sub sloganul "Facem echipă pentru Iaşi", au reuşit să obţină voturile ieşenilor cu o serie de promisiuni - de la apă potabilă, canalizare, drumuri asfaltate, creşe, transport public modern şi până la mult dorita autostradă. La un an de la alegeri au tras linie şi spun singuri că socoteala de acasă nu s-a potrivit cu cea din târg.
De Clara Mihociu la 27.09.2021, 20:02"Dacă vreţi ca proiectele noastre să devină realitate, alegeţi echipa mea de pe listele Partidului Naţional Liberal, pentru Consiliul Local şi pentru Consiliul Judeţean. Facem echipa împreună!", transmitea Mihai Chirica în campanie. Oamenii au fost convinşi, iar echipa a fost aleasă. Dar promisiunile devin greu realitate. Traficul este în continuare aglomerat chiar dacă a fost introdusă banda unică pentru mijloacele de transport în comun.
Mihai Chirica, primar Iași: Banda unică se va lungi şi se va prelungi din Nicolina şi va continua până pe Anastasie Panu. Va trebui să determine să coboare ieşeanul din maşină.
Primul an din noul mandat a venit totuşi cu o reuşită mult râvnită. Primăria a achiziţionat 32 de tramvaie noi.
Mihai Chirica, primar Iași: Aştept cu nerăbdare PNRR-ul, să mai aducem încă 40. O să fim un exemplu de urmat.
Deocamdată doar şapte din cele 32 de tramvaie noi promise au ajuns până acum la Iaşi şi doar trei dintre acestea circula pe străzile din oraş în acest moment.
Localnic: Nu sunt suficiente. Tocmai aici e problema, la orele de vârf se circulă ca sardelele.
Unde s-au făcut asfaltări, ar putea se fie săpate noi şantiere
Pasajele supraterane, care ar putea ajuta la fluidizarea traficului, dar şi pistele de biciclete promise, au rămas deocamdată doar pe hârtie. Edilul a bifat reabilitarea unor obiective turistice, care ar urma să fie redate în circuit până la finalul anului. Este vorba de Mănăstirea Frumoasa, Palatul Braunştein şi Muzeul de Istorie Naturală. În plus două creşe şi o grădiniţă au fost extinse şi reabilitate în ultimele luni. În judeţ, oamenii aşteaptă cel mai mult drumuri mai bune. Multe sunt încă de pământ sau acoperite cu piatră. Iar acolo unde s-au făcut asfaltări, ar putea se fie săpate noi şantiere.
Reporter: Ce mai e de făcut?
Muncitor: Podurile şi asfaltul.
Reporter: Şi apă când?
Muncitor: Apa după.
Reporter: Pai şi spargeţi din nou?
Muncitor: Da, normal, că aşa e la noi, la români. Facem, spargem, stricăm, facem iar.
Apă şi canalizare nu există nicăieri în comuna Popeşti, acolo unde elevii încă merg la toaletă în fundul curţii. La câţiva zeci de metri de şcoală, nu au apă curentă în localitate şi chiar daca şcoala are toalete moderne, nu pot fi folosite tocmai pentru că nu există apa.
Localnic: Ăia de sus de acolo trebuie să se gândească şi la oamenii care trăiesc la ţară, să le creeze condiţii că şi ei plătesc impozite.
Costel Alexe, președinte al Consiliului Județean Iași: Eu personal îmi doresc să asigurăm apa potabilă tuturor locuitorilor judeţului nostru. Nu mai puţin de 509 milioane de euro vor fi investiţi în anii următori în ceea ce înseamnă extinderea reţelei de apă şi canal.
Până atunci, autorităţile judeţene se laudă cu parcul industrial de la Leţcani.
Costel Alexe, președinte al Consiliului Județean Iași: S-a predat amplasamentul către constructor şi în această toamnă acolo se va lucra intens. Pustiu, nu e nimeni pe şantier, doar o cioară
Un bilanţ sărăcăcios al primului an de mandat pentru noul preşedinte al Consiliului Judeţean. Există însă şi o explicaţie.
Costel Alexe, președinte CJ Iaşi: Din păcate birocraţia şi lipsa finanţării asigurată către administraţiile publice judeţene fac ca lucrurile să nu se întâmple atât de repede.
Costel Alexe a ţinut însă prima pagină a ziarelor din alt motiv. El s-a ales cu un dosar penal în care este suspect de luare de mită, după ce ar fi primit tablă în valoare de aproape 100 de mii de lei de la un combinat siderurgic.