Antena LIVE

Curs valutar

Foto

10 ani de la naufragiul Costa Concordia, soldat cu 32 de morţi. Tragedia din Italia putea fi evitată: "Nu a fost un accident de navigaţie"

Căpitanul Marinei italiene Gregorio De Falco, cel care a coordonat în urmă cu 10 ani operaţiunile de salvare după naufragiul vasului de croazieră Costa Concordia în apropierea Insulei Giglio, soldat cu 32 de morţi, a declarat că toţi pasagerii ar fi putut fi salvaţi şi că ceea ce s-a întâmplat a fost doar o consecinţă a "comportamentului infam" al comandantului navei, Francesco Schettino, transmite joi EFE.

De la 13.01.2022, 15:39
WhatsApp
Galerie (5)
Profimedia

"Nu a fost un accident de navigaţie. Totul s-a întâmplat din cauza comportamentului infam al unei persoane", a declarat pentru EFE căpitanul De Falco, referindu-se la cele întâmplate în noaptea de 13 ianuarie 2012, când o manevră de neînţeles chiar şi acum, făcută pentru ca mama unui membru al echipajului să poată vedea nava de aproape, a provocat impactul cu o stâncă al vasului de croazieră la bordul căruia se aflau 4.229 de persoane.

Filmul tragediei de acum 10 ani: naufragiul vasului de croazieră Costa Concordia

De Falco a devenit "erou" în acea noapte, după ce a preluat comanda operaţiunilor de salvare şi după ce s-a scurs în presă conţinutul unei convorbiri telefonice în care, după ce a aflat că Schettino abandonase nava în timp ce la bord se aflau încă sute de persoane care încercau să se salveze, i-a urlat acestuia: "Treci înapoi la bord, idiotule!"

"Alessandro Tossi, oficialitatea care se ocupa de transmisiunile radio la Căpitănia Portului Livorno, mi-a spus: 'Căpitane, uitaţi cum stă treaba, cei de pe vas ne iau peste picior...' Spunea asta pentru că primiseră un telefon de la o persoană care susţinea că mama sa se afla la bord şi îi povestise că vasul rămăsese fără curent electric şi li se ceruse să-şi pună vestele de salvare, însă ni se părea ceva în neregulă pentru că de pe vas cădeau obiecte. Or, aceasta însemna că vasul este înclinat, dar de pe navă insistau că este doar o problemă electrică", rememorează căpitanul italian, potrivit Agerpres.

Pe acelaşi subiect

De Falco mai declară că "s-a aflat ulterior că, încă din primele momente de după impact, la orele 21:50, comandanţii navei au ştiut la perfecţie că nava va trebui abandonată, iar unul dintre maşinişti a declarat, după cum se poate auzi într-o înregistrare, că vasul se scufunda".

"Ar fi trebuit să dea alarma generală şi să se treacă la evacuarea ordonată a pasagerilor. Dacă s-ar fi făcut acest lucru, dat fiind că vasul avariat a rămas suficient timp în aceeaşi poziţie fără să se încline prea mult, ar fi putut fi folosite bărcile de salvare aflate la bord şi toată lumea ar fi putut fi salvată", a declarat De Falco, în prezent senator.

El mărturiseşte că, în momentul în care a aflat că Schettino a abandonat nava, pentru el a fost "o dezamăgire cumplită", pentru că, "în astfel de cazuri, comandantul este interlocutorul nostru", iar "acolo nu mai era nimeni". De Falco a explicat că s-a încercat contactarea lui Schettino în mai multe rânduri şi că abia după miezul nopţii acesta a răspuns şi a dat asigurări că dirija operaţiunile de la bordul unei bărci de salvare. "S-a aflat ulterior că se afla de ore bune pe Insula Giglio", deplânge el.

Cum au fost pedepsiţi vinovaţii. "Nu mai există niciun mister"

Deşi unele oficialităţi responsabile de tragedie nu au fost închise deoarece au primit pedepse sub trei ani şi singurul aflat la închisoare este Schettino, care a primit o pedeapsă de 16 ani, De Falco dă asigurări că în urma procesului a ieşit la iveală tot adevărul şi că aceasta este una dintre puţinele tragedii italiene asupra căreia "nu mai există niciun mister". 

Redactia Observator

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...

tragedie accident nava de croaziera costa concordia italia
Întrebarea zilei
A mers corectitudinea politică prea departe în noul film Disney - Albă ca Zăpada?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Localitatea de lângă București în care oamenii se mută pe capete. Arată ca...
Fanatik.ro
Publicat 09.03.2025
Iluzie optică virală | Doar un geniu poate găsi polițistul ascuns în această...
Gandul
Publicat 09.03.2025
Justin Trudeau, în lacrimi după o discuție aprinsă și plină de injurii cu Trump
Adevărul
Publicat 08.03.2025
Jurații Chefi la cuțite vorbesc cu emoție despre sărbătoritele zilei de 8...
A1
Publicat 07.03.2025
Horoscopul zilei de 10 martie 2025. Taurii lasă trecutul în spate. Află ce se...
CaTine
Publicat 09.03.2025
BREAKING NEWS / A murit celebrul astrolog Minerva! Gabriela Dima s-a stins din...
spynews.ro
Publicat 07.03.2025
Accident teribil în Germania: jucătorului român i-a fost amputat piciorul »...
GSP
Publicat 06.03.2025
Care sunt cele cinci țări din lume care nu pot fi cucerite? Geografia se află...
Click.ro
Publicat 08.03.2025
Cel mai bogat oraș din lume. Aici locuiesc 350.000 de milionari și 60 de miliardari
Useit
Publicat 08.03.2025
Concertele și spectacolele lunii martie! Ce mari artiști putem vedea
Money.ro
Publicat 06.03.2025
„Sute de ucraineni morți” și un avantaj clar pentru armata rusă, după ce...
libertatea.ro
Publicat 09.03.2025
Fanii Selenei Gomez au constatat că vocea ei a devenit mai monotonă și lipsită...
ZU
Publicat 09.03.2025
Mini tarte cu pastă de ciuperci și șuncă. Un aperitiv savuros
Hello taste
Publicat 08.03.2025
Supă cremă de morcovi și cartof dulce. Delicioasă și ușor de digerat
Deparinti
Publicat 09.03.2025
Hande Erçel a îmbrăcat o ținută demnă de podium. Vedeta s-a aflat printre...
Happy
Publicat 07.03.2025
Ramona Bădescu a vorbit despre planurile de nuntă! „Am pus totul la cale!”
BZI
Publicat 07.03.2025
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Cât de eficiente sunt cremele cu colagen. Ce spune medicul dermatolog despre...
Medicool
Publicat 09.03.2025