ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum arată aglomerația de 300 de nave blocate la Canalul Suez. Economia mondială pierde 400 de milioane de dolari pe oră
Nava gigant de containere, blocată de 4 zile în Canalul Suez ar putea fi eliberată sâmbătă seară, au promis proprietarii japonezi, scrie BBC. Dacă eforturile eșuează din nou atunci va fi nevoie de scoaterea încărcăturii - un proces care ar dura câteva săptămâni.
De Redactia Observator la 27.03.2021, 12:59Yukito Higaki, președintele companiei Shoei Kisen, a declarat vineri într-o conferință de presă că au fost trimise 10 remorchere pentru dragarea malurilor și a fundului canalului. SUA s-au oferit, de asemenea, să trimită ajutor, inclusiv o echipă de experți a Marinei Americane, scrie BBC.
Nava MV Ever Given, cu o lungime de 400 de metri și o capacitate de peste 220.000 de tone de încărcătură, a rămas blocată marți, 22 martie, de-a curmezișul în canal. A fost lansată în 2018 de compania japoneză Imabari Shipbuilding, fiind una dintre cele mai mari transportatoare de containere din lume.
Nava, cu un echipaj indian și operată de compania de transport taiwaneză Evergreen Marine, a plecat din Malaezia și urma să ajungă în Olanda. A naufragiat marți dimineață din cauza vântului puternic și a unei furtuni de nisip care a afectat vizibilitatea.
Președintele companiei Shoei Kisen, o subsidiară a Imabari Shipbuilding, a declarat într-o conferință de presă, în orașul vestic japonez Imabari, că ”operațiunea continuă și se lucrează pentru îndepărtarea sedimentelor cu echipamente suplimentare de dragare”. A menționat că echipajele speră să elibereze nava sâmbătă seară, ora Japoniei, potrivit ziarului Asahi Shimbun.
- Până la 20.000 de metri cubi de nisip trebuie îndepărtaţi din Canalul Suez pentru eliberarea navei blocate...
- Canalul Suez riscă să rămână blocat câteva săptămâni. Un buldozer mic a fost trimis să elibereze nava...
- Canalul Suez a fost blocat complet, după ce o navă de mari dimensiuni a eşuat. Transportul maritim internaţional,...
„Nava nu ia apă. Nu există nicio problemă la cârmele și elicele sale. Odată ce va pluti din nou, ar trebui să poată funcționa.” a explicat el.
Joe Reynolds, inginer șef la Maersk Ohio, a declarat vineri pentru BBC că numărul de nave care așteaptă la intrarea sudică a canalului „crește exponențial”. „Va afecta programele de transport din întreaga lume”, a avertizat el. Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), managerul tehnic al navei, a declarat vineri că încercarea de a debloca nava a eșuat. Joi, a fost adus un sistem special de dragare cu capacitatea de a aspira și muta 2000 de metri cubi de material săpat pe oră.
În ultimele zile mai multe companii specializate au fost aduse pentru a repune vasul pe linia de plutire iar un consilier al președintelui egiptean a spus că speră că situația va fi rezolvată în termen de două-trei zile. Dar experții au spus că ar putea dura săptămâni dacă containerele navei trebuie scoase. Dacă dragarea și remorcarea nu pot debloca nava, atunci echipele trebuie să recurgă la un alt procedeu mai lent. Cu macarale speciale containerele vor fi scoase pentru ca încărcătura să scadă și nava să devină mai ușoară.
300 de nave blocate. Economia mondială pierde 400 de milioane de dolari pe oră
Companiile de transport maritim au raportat peste 300 de nave care stau blocate pe ambele capete ale canalului care leagă Marea Mediterană de Marea Roșie și este o rută crucială pentru comerțul global și transportul de energie. În ultimele 4 zile în timp ce autoritățile egiptene au încercat să deblocheze canalul, operatorii au dezbătut dacă să schimbe ruta riscând întârzieri de câteva săptămâni și pierderi financiare - sau să aștepte ca acesta să se elibereze din nou.
Blocarea canalului Suez a forțat transportatorii să folosească vechea rută, ocolind Africa prin sud, pe la capul Bunei Speranței. Traficul pe această rută s-a intensificat în ultimele zile în timp ce economia mondială pierde, conform estimărilor, 400 milioane de dolari pe oră din cauza acestui blocaj, scrie WSJ.
Cum arată în prezent traficul pe canal. ANIMAȚIE GRAFICĂ
Un reporter american a postat pe Twitter imagini cu aglomerația de la capetele canalului Suez, surprinsă cu o aplicație de monitorizare a traficului maritim - Marine Traffic.
Operatorii de nave au început să redirecționeze cisternele și containere din zona Canalului Suez. Unii le trimit să ocolească Africa, o călătorie care provoacă întârzieri de peste două săptămâni - deoarece se tem din ce în ce mai mult de o suspendare prelungită a navigației pe canalul Suez. „Acum se pare că va dura câteva săptămâni”, a spus Anoop Singh, expert în transport maritim la compania Braemar ACM, din Singapore.
Financial Times a realizat o animație grafică care arată cum a fost redus la zero traficul pe canalul Suez de blocarea navei Ever Given.
Aproximativ 12% din totalul comerţului mondial circulă prin canalul de 163 de km lungime.
Lloyd’s List estimează că mărfuri în valoare de 9,6 miliarde de dolari trec prin canal în fiecare zi: 5,1 miliarde de dolari se îndreaptă spre vest şi 4,5 miliarde de dolari, către est. Peste 50 de nave traversează canalul în medie în fiecare zi. Timpul de tranzit de la capăt la capăt este în medie de aproximativ 13 până la 15 ore, potrivit globalSecurity.org.
Cum a rămas blocată nava în canal. ANIMAȚIE GRAFICĂ
Nava, cu 20.000 de containere la bord, a eşuat din cauza rafalelor puternice de vânt. Din cauza greutăţii, infrastructura ei a suferit deteriorări semnificative.