Dezbatere națională în India după ce actrița Poonam Pandey și-a înscenat moartea. Val de critici pe rețelele sociale: "Moartea nu este o glumă"
O tânără actriță indiană care și-a înscenat moartea în cadrul unei campanii de combatere a cancerului a stârnit ample dezbateri în India. Vineri, echipa ei a anunțat public faptul că tânăra a murit. Sâmbătă, ea a dezvăluit că totul a fost regizat, potrivit BBC.
De Redactia Observator la 05.02.2024, 11:13Poonam Pandey are 32 de ani și este actriță și fotomodel. Ea este foarte cunoscută în India după ce a apărut în filme de la Bollywood și în reality show-uri. Un mesaj care anunța moartea ei din cauza cancerului de col uterin a fost publicat vineri pe pagina de Instagram care are 1,3 milioane de fani. Echipa ei a confirmat decesul și mai mulți colegi au trimis mesaje de condoleanțe. Sâmbătă, vedeta a distribuit un videoclip prin care prezenta scuze fanilor și îi informa că totul a fost regizat.
"Da, mi-am înscenat decesul. Extrem, știu. Dar dintr-o dată cu toții vorbim despre cancer de col uterin, nu-i așa?", a spus Pandey. În weekend, mesajul și videoclipul au generat o dezbatere amplă în India. Cei mai mulți au criticat metoda aleasă pentru a atrage atenția asupra unei probleme grave precum cancerul de col uterin.
Metoda "insensibilă", criticată intens pe rețelele sociale
Ei au susținut că metoda este insensibilă și îi deranjează pe bolnavi și pe rudele lor. "Moartea nu este o glumă", a scris un utilizator pe X în timp ce altul, care și-a pierdut tatăl de cancer când era copil, a spus că i s-a părut supărătoare campania, deoarece i-a provocat amintiri dificile.
Alții au criticat organele de presă pentru că au scris despre moartea lui Pandey fără a verifica informația. "Moartea lui Poonam Pandey a fost urmată de moartea presei indiene. Fără verificări. Nimic nu a contat. Ea a revenit la viață astăzi. Nu pot spune același lucru despre jurnalismul nostru", a scris un utilizator pe X.
Cum se apără jurnaliștii acuzați că nu au verificat informația
Jurnaliştii acuzați s-au apărat spunând că informația a fost distribuită de "contul oficial de Instagram" al actriței. De asemenea, agenția care a realizat campania, le-a prezentat scuze celor care au fost deranjați.
"Acțiunile noastre au avut un singur scop, acela de a crește gradul de conștientizare cu privire la cancerul de col uterin", a transmis agenția. Totodată, au fost și oameni care au lăudat campania deoarece a șocat comunitatea și a reușit să-și atingă scopul.