Încă o lovitură pentru Boeing. Aeronavele 737 din flota a 40 de companii ar folosi componente ale cârmei cu riscuri pentru siguranță
Peste 40 de companii aeriene care operează cu avioane Boeing 737 ar putea folosi aeronave cu componente ale cârmei care ar putea prezenta riscuri pentru siguranță, a avertizat Autoritatea americană pentru siguranță în transporturi (NTSB), potrivit The Guardian.
De Redactia Observator la 01.10.2024, 14:15NTSB a emis, săptămâna trecută, recomandări urgente de siguranță cu privire la riscul blocării sistemului de control al cârmei pe unele avioane Boeing 737, după un incident din februarie care a implicat un zbor United. Autoritatea americană a dezvăluit, de asemenea, că două companii străine au suferit incidente similare în 2019, implicând actuatori de ghidare din cârmă, scrie The Guardian.
„Suntem îngrijorați că alte companii aeriene ar putea să nu fie conștiente de prezența acestor dispozitive pe avioanele lor 737”, a transmis luni președinta NTSB, Jennifer Homendy, într-o scrisoare adresată șefului Administrației Federale a Aviației (FAA), Mike Whitaker.
NTSB investighează un incident în care pedalele cârmei unui Boeing 737 Max 8 de la United Airlines au fost „blocate” în poziția neutră în timpul unei aterizări la Newark. Nu au fost raportate victime în rândul celor 161 de pasageri și membri ai echipajului.
Autoritatea americană a declarat că 271 de astfel de piese ar putea fi instalate pe avioanele din flota a cel puțin 40 de companii aeriene străine; 16 ar putea fi încă instalate pe avioane, în SUA; și că până la 75 ar fi putut fi utilizate în instalări după utilizare.
- Criză la Boeing. Compania anunţă concedieri masive şi trimite angajaţii în concedii fără plată
- Primele declaraţii publice ale astronauţilor NASA care au rămas blocaţi în spaţiu: "Dacă am fi avut mai mult...
- Vehiculul spaţial Starliner al companiei Boeing a revenit pe Pământ, fără echipaj. Doi astronauţi NASA,...
Avertisment din SUA
Jennifer Homendy este îngrijorată că FAA „nu a tratat această problemă mai serios până când nu am emis raportul nostru urgent de recomandări de siguranță”. FAA a declarat că ia în serios recomandările NTSB și a programat teste suplimentare de simulare pentru luna octombrie.
Compania United Airlines a declarat săptămâna trecută că piesele asupra cărora a fost emis avertismentul erau folosite doar în nouă dintre avioanele sale 737, care au fost inițial construite pentru alte companii aeriene, și că toate componentele cu probleme au fost eliminate la începutul acestui an.
NTSB a transmis că niciun avion 737 al companiilor aeriene din SUA nu operează cu actuatori defecţi, care au fost instalați pe unele avioane 737 Max și avioane 737 NG din generația anterioară, care includeau un sistem de aterizare opțional. Boeing a declarat în luna august că a informat operatorii afectați.