Mașinile care nu vor mai putea fi vândute după 2035 în UE. Care este singura excepţie de la regulă
Este oficial. Maşinile noi, cu motoare pe benzină şi motorină, nu vor mai putea fi vândute după 2035 în UE. Autorităţile au permis o singură excepţie - acestea să fie alimentate cu combustibili sintetici, cu o amprentă de carbon neutră. Permisiunea a fost introdusă după ce Germania a ameninţat că va se va folosi de dreptul de veto pentru a bloca măsura, gândită pentru a scădea poluarea.
De Redactia Observator la 27.03.2023, 20:37Consiliul Uniunii Europene a aprobat luni, în formă preliminară, proiectul privind interzicerea motoarelor pe benzină, motorină şi hibride începând din 2035, dar vor putea fi utilizaţi combustibili sintetici, la cererea Germaniei, în timp ce Italia este nemulţumită de rapiditatea procedurilor.
Maşinile noi, cu motoare pe benzină şi motorină, nu vor mai putea fi vândute după 2035 în UE
Consiliul Reprezentanţilor Permamenţi (COREPER) a adoptat luni planul privind obligativitatea fabricării, începând din 2035, doar a motoarelor de autoturisme şi autoutilitare care să nu mai emită particule poluante. La insistenţele Germaniei, motoarele cu ardere internă vor putea fi produse şi după anul 2035, prin utilizarea de combustibili sintetici, cu emisii poluante zero. Însă nu vor mai putea fi fabricate motoare pe benzină, motorină sau de tip hibrid.
Noul plan reprezintă o modificare a proiectului iniţial, aprobat de Parlamentul European la cererea Comisiei Europene, care permitea doar fabricarea motoarelor electrice începând din 2035.
- Polițiștii de la rutieră, razie de amploare cu noile BMW-uri pe străzile din București. Un tânăr s-a înfipt...
- BMW-urile cumpărate de Poliția Română, expuse în Parcul Herăstrău. Ofițerii au adus şase dintre cei mai noi...
- Un şofer a făcut infarct la volan, în Braşov. A fost la un pas să ia cu el alte 5 vieţi, după ce maşina a...
"COREPER a aprobat planul ca acordul privind standardele în materie de dioxid de carbon pentru automobile să fie pe agenda Consiliului UE pentru Energie de marţi", a anunţat Preşedinţia suedeză a Consiliului UE.
Guvernul Italiei este nemulţumit de accelerarea procedurilor, dat fiind că proiectul de compromis nu prevede şi motoare cu biocombustibili. Nu este clar dacă Italia va vota proiectul în cursul sesiunii programate marţi, afirmă surse guvernamentale de la Roma citate de publicaţia germană Die Zeit.