Salonul Auto Internaţional de la Detroit a desemnat mașina anului
S-a deschis într-o notă triumfală pentru marii producători americani, care par să fi ieşit cu bine din criza ultimilor ani. Europenii nu se lasă nici ei mai prejos şi sunt hotărâţi să-şi ia partea din marea piaţă nord-americană, intrată din nou în expansiune.
De Redactia Observator la 14.01.2014, 09:52Din cei trei mari producători americani de automobile, General Motors are cele mai puternice motive să se mândrească.
Titlul de "maşina anului", decernat, prin tradiţie, la deschiderea salonului din Detroit, revine mărcii Chevrolet, atât la turisme cât şi la camioane.
Noua generaţie de Corvette Stingray este maşina anului iar Silverado - camionul anului.
La ambele categorii, un factor decisiv a fost consumul redus de carburant. Dubla victorie, prima din 2007, coincide cu o premieră: General Motors este primul mare concern auto american care va fi condus de o femeie.
Şi Ford a avut ceva de sărbătorit la Detroit: lansarea noului model al camionului F-150.
Acesta este unul din vehiculele cu cele mai mari vânzări din Statele Unite, iar acum se va vinde şi mai bine deoarece va avea caroseria din aluminiu. Astfel va fi mai uşor şi, bineînţeles, va consuma mai puţin.
Toate cele trei mari concerne auto din Detroit pot afirma că au ieşit din criză: vânzările lor au atins cele mai înalte cote din 2007.
Dar, pe segmentul de lux, mulţi americani preferă, totuşi, mărcile europene: aproape o cincime din piaţa Statelor Unite este deţinută de Mercedes.
Kelly Rowland a acompaniat, muzical, la salonul din Detroit, prezentarea noului Mercedes din clasa C, mai mare, mai uşor şi mai puţin însetat de carburant.