Val de critici pentru Nike. A plătit un influencer transgender să facă reclamă unor bustiere de sport, acuzaţiile curg pe Twitter: "Este jignitor"
Compania Nike este intens criticată în mediul online, după ce a plătit un influencer transgender să facă reclamă unor bustiere de sport pe Instagram. Alegerea lui Dylan Mulvaney a stârnit un val de acuzaţii pentru că nu ar fi reuşit să reprezinte "corpurile feminine realiste", relatează The Telegraph.
De Redactia Observator la 07.04.2023, 16:13Dylan Mulvaney, o actriță în vârstă de 26 de ani și vedetă pe TikTok, a postat videoclipuri și fotografii pe pagina ei de Instagram, etichetând pagina Nike Women și adăugând hashtag-ul "Nike partener", indicând că postarea a fost sponsorizată de marca de îmbrăcăminte sport.
Campania a condus la indignare pe rețelele de socializare, criticii punând la îndoială de ce unui model biologic masculin fără sâni i s-a cerut să modeleze un sutien sport.
Milli Hill, o autoare feministă, a spus că a găsit reclama "mai jignitoare decât pot exprima cuvintele".
Ea a scris pe Twitter: "Ce s-a întâmplat cu toate lucrurile despre corpurile realiste ale femeilor din marketingul pentru femei? Cum se încadrează acest lucru în acea narațiune în care – se simțea că – se făceau progrese? Cum ar trebui să interpreteze fiicele mele adolescente acest mesaj?"
- Ruşii, uimiţi că președintele Emiratelor Arabe Unite a venit la o întâlnire cu Putin în adidași și șosete Nike
- Suma uriaşă câştigată de angajata unui magazin din Anglia, după ce şeful i-a spus că este îngrozit de...
- O femeie trans, care a violat două femei pe când era bărbat, a ajuns la o închisoare pentru femei. Decizia a...
Caitlyn Jenner: Acest parteneriat este un scandal
De la comentarii nu s-a abţinut nici Caitlyn Jenner, care a făcut tranziția de la bărbat la femeie în 2015. Aceasta a numit parteneriatul dintre Nike şi Mulvaney "un scandal", potrivit New York Post.
"Fiind o persoană care a crescut uimită de ceea ce a făcut [cofondatorul Nike] Phil Knight, este păcat să vezi o astfel de companie americană emblematică atât de woke!" a scris ea pe Twitter. "Putem fi incluzivi, dar nu în detrimentul majorității în masă a oamenilor și să avem o oarecare decență, în timp ce suntem incluzivi. Acesta este un scandal".
Ea nu a explicat însă modul în care parteneriatul Nike cu Mulvaney a făcut rău majorității în masă a oamenilor, dar a postat pe Twitter: "Încetează să încerci să ștergi femeile", cu majuscule.
Mulvaney, în colaborare şi cu brandul de bere Bud Light
Şi parteneriatul lui Bud Light cu starul transgender de pe TikTok a stârnit indignare printre conservatori, după ce vedeta a postat pe Instagram un concurs şi a prezentat mai multe cutii de bere cu faţa ei pe acestea.