Ce îi motivează cu adevărat pe angajaţi la locul de muncă. Nu ai fi bănuit așa ceva!
9 din 10 angajați nu sunt implicați în munca pe care o fac
De Redactia Observator la 29.10.2015, 18:459 din 10 angajați nu sunt implicați în munca pe care o fac. Sunt cifre care plasează Europa de Est la coada clasamentului mondial, alături de nordul Africii și sudul Asiei.
A fost întrebarea la care aproape 500 de manageri români de top și specialiști în resurse umane au primit răspuns de la Daniel Pink, unul dintre primii 15 gânditori de business ai lumii, și de la Marcel Cobuz, cel care a reușit cea mai mare fuziune dintre două companii, ambii prezenți la cea de a 11-a Conferință Națională HR Club, scrie realitatea.net.
Unul dintre cele mai simple lucruri pe care le poate face un manager este să vorbească cu angajații lui despre motivul care îi determină să facă anumite lucruri și, la nevoie, să le explice cum trebuie să procedeze. Ceea ce nu înseamnă mai multe ședințe. Eu sunt adeptul ședințelor în picioare, se vorbește mai mult și sunt mai scurte, a declarat Daniel Pink.
La nivel mondial, topul implicării este condus de angajații americani și canadieni, cu 29%, urmați de australieni și neozeelandezi, cu 24% (vezi studiu). Procentul de 11% din Europa de Est a fost explicat de Daniel Pink, prezent pentru prima data în România, ca rezultatul unei încercări a managerilor de a implica angajații doar prin control. Nu este o soluție. Trebuie să trecem de la control la o autonomie a oamenilor. Inițiativa este a managerilor. Nu contează cât de mult te străduiești să conduci oamenii, ci cum îi implici.
O motivație eficientă este un proces continuu, care necesită timp, energie și voință pentru ca factorii motivaționali să fie aleși corect. Cu o experiență în management de peste 15 ani, Marcel Cobuz, în prezent CEO Lafarge Maroc, crede că un manager care nu petrece cel puțin 50% din timp în gestiunea oamenilor și în proximitatea lor nu își face treaba. Sunt mulți factori care pot să creeze proximitate, printre care împărțirea sarcinilor, o libertate a angajaților de a veni cu idei noi și cultura feedback-ului. Nu trebuie să aștepți evaluările trimestriale sau semestriale, ci e nevoie de un feedback constant.