Noi reguli pe Youtube! Ce condiții trebuie să îndeplinești ca să câștigi bani din clipuri
După Facebok, a venit rândul celor de la Google să introducă noi reguli pentru cei care vor să câștige bani din video-uri.
De Redactia Observator la 17.01.2018, 11:11După Facebok, a venit rândul celor de la Google să introducă noi reguli pentru cei care vor să câștige bani din video-uri.
Gigantul american Google a decis să înăsprească din nou coondițiile pe care trebuie să le îndeplinească cei care vor să-și monitizeze canalele Youtube, din afişarea reclamelor.
Cum faci bani din Youtube
Creatorii de conţinut pentru YouTube pot câştiga bani din clipurile postate dacă fac parte din ceea ce Google numeşte YouTube Partner Program. Admiterea în acest program este un fel de recunoaştere a încrederii în calitatea conţinutului postat.
Regulile pentru admiterea în YouTube Partner Program constau până acum într-o lună de existenţă a canalului şi 10.000 de afişări în total pentru clipurile publicate. Cine îndeplinea aceste condiţii intra automat în program şi putea să afişeze reclame.
Acum, Google schimbă din nou regulile, făcând mai dificilă acceptarea în programul de monetizare. Astfel, un canal de YouTube trebuie să aibă cel puţin 1.000 de abonaţi şi conţinutul postat trebuie să însumeze peste 4.000 de ore de vizionare în ultimul an.
Înăsprirea condiţiilor în privinţa monetizării ar trebui să reducă situaţiile în care reclamele brandurilor sunt asociate cu filmări improprii sau cu mesaje dubioase, cum a fost în trecut cazul reclamelor afişate în filmări care făceau propagandă teroristă.
Reguli noi pentru toți membrii Youtube
Noile reguli vizează deocamdată admiterea în YouTube Partner Program. Din 20 februarie, însă, aceste condiţii se vor aplica tuturor membrilor. Asta înseamnă că un canal aprobat deja, dar care nu îndeplineşte noile condiţii, va fi scos în afara programului până ajunge la 1.000 de abonaţi, respectiv 4.000 de ore de vizualizare.
Vice-preşedintele Google Paul Muret spune că, pe lângă aceste criterii cantitative, canalele de YouTube vor fi evaluate în permanenţă şi pe baza feedback-ului venit de la utilizatori, precum raportările privind spam-ul sau diverse forme de abuz.
Facebook a anunțat recent o modificare majoră a fluxurilor sale de actualităţi (News Feed) care sunt lecturate de peste 2 miliarde de utilizatori, precizând că, de acum înainte, vor avea prioritate conţinuturile distribuite de familiile şi de prietenii internauţilor, în detrimentul companiilor şi altor pagini.