Aeroportul Băneasa, deschis special pentru Euro 2020
Aeroportul Băneasa, unul din cele mai vechi din lume, se redeschide din primăvara anului viitor! Aerogara va avea un flux de pasageri de 10 ori mai mare decât acum. Autorităţile investesc peste 11 milioane de euro şi promit că avioanele cu jucătorii ce participă la Euro vor ateriza aici, în iunie.
De Redactia Observator la 30.09.2019, 22:24Aeroportul Băneasa, unul din cele mai vechi din lume, se redeschide din primăvara anului viitor! Aerogara va avea un flux de pasageri de 10 ori mai mare decât acum. Autorităţile investesc peste 11 milioane de euro şi promit că avioanele cu jucătorii ce participă la Euro vor ateriza aici, în iunie. Nu însă şi suporterii, care vor ajunge tot la Otopeni.
Cabluri atârnate, pereţi murdari, pânze de paianjen şi uşi care lipsesc. Nu suntem într-o casă abandonată, ci în Aeroportul Aurel Vlaicu, cel mai vechi din ţară. De şapte ani, terminalul e în paragină. Aerogara va fi, însă, modernizată. Azi, Ministerul Transporturilor a semnat contractul.
Alexandru Ivan, director general al CNAB: Aşa cum am promis, în mai am lansat proiectul şi iată că la final de septembrie am semnat contractul. Lucrările vor fi făcute, sperăm, într-o perioadă mult mai mică astfel încât în primăvară să avem Aeroportul Băneasa complet operaţional
Contractul a fost semnat cu o asociere de firme pentru suma de aproximativ 11 milioane de euro. Două luni va dura proiectarea şi şase luni execuţia, potrivit documentului. Asta înseamnă că în mai 2020, lucrările ar trebui să fie gata. La fix pentru Euro 2020.
Modernizarea Aeroportului Băneasa va permite creşterea capacităţii acestuia. De la doar 30 de pasageri, câţi tranzitează în prezent aerogara într-o oră, la peste 330. Adică, un flux de 10 ori mai mare, dar care reprezintă doar 10% din capacitatea Aeroportului Otopeni.
La Băneasa, vor ateriza doar cursele speciale: aeronave private, de intervenţie şi zboruri oficiale. Ziua, vor ajunge doar aeronave cu greutatea sub 50 de tone, iar noaptea peste această limită. Cursele low-cost rămân la Otopeni. De pildă, suporterii străini pentru Euro 2020 ajung la Otopeni, iar jucătorii la Băneasa.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: Cei de la CNAB vor face un studiu să vedem ce curse vor fi mutate pe Băneasa în perioada următoare. Asta intră în atribuţia celor de la CNAB să facă acest studiu de care e nevoie
Aeroportul Băneasa, clădire monument istoric, îşi va recăpăta farmecul din anii 50. Se va reveni la marmura de ruşchiţa şi la piatra naturală, care în anii 90 au fost acoperite cu tablă şi lemn presat.
Şi dacă acum 70 de ani, aerogara era în plin câmp, acum este în mijlocul oraşului. Locuitorii din zonă spun însă că şi-au asumat riscurile atunci când şi-au cumpărat case aici.
Aeroportul va avea nevoie de avize de la administraţiile locale din zonă.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: O să mă implic personal în obţinerea acestor autorizaţii de la UAT-uri. Nimeni nu se poate pune contra unor proiecte de dezvoltare
Aeroportul Otopeni a fost tranzitat de aproape 7 milioane de pasageri doar în prima jumătate a acestui an. Cu 10% mai mulţi faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În plus, Băneasa va fi de ajutor, în contextul în care pista doi a Aeroportului Henri Coandă intră în reparaţii capitale vara viitoare.
Aeroportul Otopeni a depăşit deja 15 milioane de pasageri pe an, dublu faţă de capacitatea proiectată.