Amploarea haosului din traficul bucureștean: Oamenii îmbătrânesc în mașini, autobuze și tramvaie, pe drumurile devenite parcări
Ora de vârf e toată ziua. În Bucureşti, orele cu trafic intens aproape că s-au unit, avertizează specialiştii. Numărul maşinilor a crescut, transportul în comun care leagă localităţile mărginaşe de centrul Capitalei este aproape inexistent, iar semafoarele sunt inteligente... doar pe hârtie. Mandatele primarilor curg, însă alegătorii îmbătrânesc în trafic.
De Laurenţiu Rădulescu la 18.12.2022, 20:31- Premiera noului sezon Chefi la cuțite din 17 Noiembrie, Duminică 20:00, Luni, Marți și Miercuri 20:30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- A treia răsturnare de situație în cazul asasinării lui Ioan Crișan. Fiica lui, lăsată în libertate acum 3 săptămâni, a fost arestată alături de complici
Traficul sufocă oraşul. Zi de zi. Oră de oră. În total, aproape 1,8 milioane de maşini circulă zilnic pe străzile Capitalei. Cu 300.000 mai multe ca acum 5 ani. Cu 500.000 mai multe ca acum zece ani. Iar cifrele nu includ şi maşinile celor care locuiesc în localităţile din Ilfov sau stau în Bucureşti cu chirie.
Un loc de muncă la care puteai ajunge după ora 10 şi de la care plecai după ora 18 era ideal, până de curând: evitai timpul pierdut în trafic. Acum, rezultatul e acelaşi, indiferent de ora la care pleci la drum. Atât de mult s-a aglomerat Capitala în ultimii ani.
Laurenţiu Rădulescum reporter Observator: Se spune că cine se trezeşte de dimineaţă departe ajunge. Nici vorbă de aşa ceva în traficul din Bucureşti.
Nordul şi Sudul oraşului sunt aproape blocate. Şoseaua de centură seamănă, în zona în care se circulă pe o singură bandă pe sens, cu o parcare întinsă pe kilometri. Prin centru nu te aventurezi decât dacă nu ai încotro. Pentru cei care locuiesc la periferie, pare că ceasurile s-au dat înapoi. Prima oră s-a transformat în plecatul de acasă cu noaptea în cap pentru a ajunge la timp la muncă. Blocajul de după amiază se prelungeşte, aproape zilnic, până seara târziu. Studiile de trafic arată că dacă nu ai ieşit din casă cu mult înainte de ora opt, mai mult vei sta decât vei merge.
- Autostrada de 700 de milioane de euro o ia la vale la nici doi ani de la inaugurare. E singura șosea rapidă...
- Scandal monstru în Galaţi. Un bărbat recalcitrant s-a luat la ceartă cu o şoferiţă, a urcat pe mașină și a...
- Românii se întorc acasă de sărbători, cu maşinile încărcate cu daruri de la Moş Crăciun: "În afară e mai...
Un drum de 20 de minute prin Capitală durează peste o oră
Ce înseamnă o congestie de 93%? Înseamnă că parcurgi în mai bine de o oră un drum pe care în mod normal l-ai face în 20 de minute. Mai înseamnă că poţi sta la un semafor şi de 5-6 ori până apuci să treci. Şi că dincolo de intersecţie te aşteaptă un alt blocaj. Lipsa sistematizării traficului se vede în orele pierdute în trafic în fiecare zi, se vede în consumul uriaş de benzină al celor care au ghinionul să muncească în alt colţ al oraşului decât cel în care locuiesc. Nu toţi au soluţia metroului la îndemână. Iar transportul de suprafaţă, cu excepţia tramvaielor ale căror linii sunt protejate de garduri, e viciat de aceleaşi probleme cu care se confruntă şi cei care, din comoditate, se încăpăţânează să-şi folosească autoturismele pe post de umbrelă.
Cătălin Codescu, specialist trafic: Au dispărut orele de vârf. Există permanent de dimineaţă la 7 până seara la 7 trafic blocat pe majoritatea arterelor din Capitală. Bucureştiul nu are o strategie de rezolvare a problemelor care tind de reglementarea traficului. Lipseşte acel sistem inteligent de monitorizare a traficului.
Ore întregi pierdute în trafic, în București. Transportul în comun nu face față
Nu ai cum să ai un trafic fluent în Bucureşti câtă vreme sutele de mii de oameni care locuiesc în zona metropolitană nu au altă variantă de a ajunge în marele oraş decât maşina personală. Microbuzele puţinilor transportatori rămaşi pe piaţă rareori respectă orarul stabilit, trenurile pentru navetişti acoperă doar câteva trasee, iar primăriile localităţilor limitrofe nu găsesc o cale de colaborare cu edilii capitalei. Soluţii ar fi, dar nimeni nu le aplică.
Dumitru Jianu, fost şef al Poliţiei Rutiere Bucureşti: Un transport public eficient. Un transport alternativ sigur, cum ar fi folosirea bicicletelor, dar în siguranţă. Autobuzele ar trebui sa plece primele de la semafor, ca să nu rămână blocate in trafic.
Specialiştii spun că ar fi suficient ca traficul să scadă cu 15-20 de procente pentru ca traversarea oraşului la volanul maşinii să nu ni se mai pară un coşmar. Dar asta nu se va întâmpla prea curând. O palidă speranţă vine de la sistemul inteligent de semaforizare, promis de Primăria Capitalei.