Primăria Capitalei vrea încă o linie rapidă de autobuz între Bucureşti şi Aeroportul Otopeni
În lipsa unei linii de tren sau de metrou care să lege Capitala direct de cel mai mare aeroport, am putea avea o linie rapidă de autobuz. Printr-un anunţ public, Primăria Capitalei caută idei pentru a construi linia specială pe care să circule rapid autobuzele.
De Redactia Observator la 03.10.2019, 21:45În lipsa unei linii de tren sau de metrou care să lege Capitala direct de cel mai mare aeroport, am putea avea o linie rapidă de autobuz. Printr-un anunţ public, Primăria Capitalei caută idei pentru a construi linia specială pe care să circule rapid autobuzele. Doar că proiectul se anunţă deja controversat. Ar putea provoca şi mai mult haos în trafic.
Pentru călătorii care vin sau pleacă de pe Aeroportul Otopeni, primăria Capitalei vrea să lărgească şoseaua deja existentă la câte două benzi pe sens.
Pe ele ar urma să circule doar autobuzele liniei speciale.
Potrivit anunţului public, Primăria Capitalei precizează că linia rapidă va avea 20 de kilometri, iar pe toată lungimea şoselei va fi montat un gard de protecţie astfel încât pe carosabil să nu pătrundă oameni sau animale. Iar acolo unde este câmp deschis vor monta un sistem demontabil de parazăpezi.
Alexandru Vâlvoi, preşedinte Asociaţia România Fără Gropi: E destul de dificil să construiască alte două benzi pe lângă DN1. Ar însemna modificări la pasarelele existente, la pasaje
Linia se va numi "Bus Rapid Transit", iar pentru proiectarea lucrărilor şi execuţia acestora - Primăria vrea să strângă idei de la mai multe persoane, în următoare zile.
Viitorul ofertant va trebui sa aibă în vedere mai multe aspecte:
- să realizeze o cale dublă de rulare cu ghidare din grinzi de beton
- șoseaua să fie pe porțiuni de linie dreaptă
- acolo unde se impune va face lucrări de colectare a apei sau de întărire a solului.
În plus, ofertantul îşi va asuma răspunderea privind funcţionarea liniei rapide în parametrii declaraţi adaptaţi la condiţiile de mediu din Bucureşti. În plus, va răspunde şi de calitatea lucrărilor după finalizarea acestora.
Testul unei benzi unice a fost picat deja. În 2017, când Primăria Capitalei a amenajat o bandă unică pe traseul DN1 - Calea Dorobanţi, din cauza aglomerației, traficul a fost dat peste cap.
Alexandru Vâlvoi, preşedinte Asociaţia România Fără Gropi: Doar pe actuala infrastructură, adică prima bandă de pe fiecare sens să fie dedicată transportului în comun, ar fi încă un factor ce ar îngreuna traficul. În fapt, principalele puncte unde se aglomerează - intrarea în Bucureşti, la orele dimineţii şi ieşirea din aeroport
Pentru transportul călătorilor vor fi folosite autobuzele Societăţii de Transport Bucueşti, care vor circula 24 de ore din 24, inclusiv în weekend şi de sărbătorile legale.
În prezent, legătura dintre Aeroportul Otopeni şi Capitală se face prin şapte linii regionale şi alte patru expres.