Autoritățile promit mii de kilometri de autostradă pentru următorii 10 ani
Pe hârtie, autostrăzi o mie! Guvernul accelerează promisiunile electorale până peste limita legală şi anunţă trei mii de kilometri de şosele de viteză. Nici Parlamentarii nu pun piciorul pe frână când e vorba de votarea unor proiecte de drumuri fanteziste. Cea mai nouă găselniţă se numeşte Autostrada Nordului, care va lega Baia Mare de Suceava. Asta în vreme ce statul se chinuie să taie panglica pe cel mult 40 de kilometri pe an.
De Andra Mitu la 29.10.2020, 22:27- Autostrada Nordului ar trebui să fie gata în patru ani.
- Autostrada Unirii ar trebui să fie gata în 2023.
România este codaşa Europei la numărul de kilometri de autostradă, dar campioană la proiecte votate pe bandă rulantă. Fără studii temeinice, fără sursă de finanţare, fără consultări sau dezbateri. Aşa este şi cel mai recent act legislativ aprobat de parlamentari, care vizează construcţia unui drum de mare viteză care să lege Baia Mare de Suceava.
Ionuț Simionca, PMP: Reparăm greșeala a 30 de ani de politică deficitară a multor guverne care nu au pus pe primul loc cetăţenii.
Lucrările ar trebui să înceapă peste vreo două luni. Iar în patru ani ar trebui să circulăm pe Autostrada Nordului.
Ionuț Ciurea, preşedinte Pro Infrastructură: N-are nicio treabă cu realitatea, doar o promisiune a unui politician. Ar trebui, mai ales pe zona montană, să avem un studiu de fezabilitate gata, să ne spună exact cât ar trebui să coste şi dacă este fezabil sau nu.
Dacă ar fi să judecăm după proiectele de lege adoptate de parlamentari, vom avea, în câţiva ani, autostradă lângă autostradă. Un drum de mare viteză ar urma să lege Bucureştiul de Braşov. Un altul, Braşovul de Bacău. Aleşii se mândresc şi cu un proiect de lege pentru construcţia Autostrăzii Estului, care să conecteze orașele Galați, Brăila, Buzău și Ploiești. Mai avem şi Autostrada Unirii, promulgată în urmă cu doi ani de preşedintele Klaus Iohannis, pe care circulăm tot cu gândul.
Ionuț Ciurea, preşedinte Pro Infrastructură: Este o lege care nu are sancţiuni. Dacă se face sau nu se face, dacă se respectă sau nu se respectă Legea 8, e același lucru.
Primul tronson de pe acest drum, denumit A8, ar urma să fie gata în 2023. Slabe şanse să se întâmple asta, pentru că nici în acest moment n-au inceput lucrările.
Nici Guvernul nu se lasă mai prejos şi trasează din pix şosele peste şosele, care nu vor fi gata secolul acesta.
Ludovic Orban, premierul României: România are planuri extrem de ambițioase. 3.000 de kilometri de autostradă și de drumuri expres. Peste 2500 de kilometri de cale ferată și multe alte investiții.
Construcţia de şosele de viteză nu depăşeste 35-40 de kilometri pe an. Dacă păstrăm ritmul actual, este nevoie de cel puţin 75 de ani să avem tot ce ne promit autorităţile.
Dacă aţi surprins imagini care pot deveni o ştire, ni le puteţi trimite pe WhatsApp la numărul 0722.699.800, pe pagina de Facebook Observator sau pe mail, la adresa observator.tv@digitalag.ro.