Bucureşti, oraş blocat de trei mari şantiere în această vară
Bucureştiul, capitală europeană, devenită o destinaţie preferată de city-break pentru turişti din întreaga lume, arată ca un imens şantier. De acord, autorităţile locale şi-au dat interesul să transforme Centrul Vechi într-un loc pe gustul vizitatorilor..
De Redactia Observator la 23.07.2019, 16:56Bucureştiul, capitală europeană, devenită o destinaţie preferată de city-break pentru turişti din întreaga lume, arată ca un imens şantier. De acord, autorităţile locale şi-au dat interesul să transforme Centrul Vechi într-un loc pe gustul vizitatorilor, începând de la clădirile istorice restaurate şi până la poliţiştii tineri şi frumoşi care veghează la siguranţa oaspeţilor. Însă, dacă aceştia au proasta inspiraţie să viziteze zone care nu intră în circuitul turistic al Capitalei, vor avea o mulţime de surprize neplăcute.
Vechi de aprope opt decenii, Podul Constanţa ajunsese într-o stare avansată de degradare, în condiţiile în care era tranzitat zilnic de zeci de trenuri, iar pe sub el treceau mii de maşini, tramvaie, dar şi pietoni.
În ultimii ani, podul a fost un fel de minge de ping-pong între Primăria Bucureşti şi CFR. Reprezentanţii municipalităţii spuneau că nu au cum să intervină, pentru că nu le aparţine. Iar cei de la CFR se plângeau de bugetul mult prea mic pentru investiţii. În cele din urmă, compania de căi ferate a alocat 3,5 milioane de lei pentru reparaţii.
După mai bine de 30 de ani, reabilitarea podului a început.
Lucrările se execută doar pe timpul nopţii. Iar circulaţia este restricţionată pe o singură bandă pe fiecare sens. Podul Constanţa ar trebui să fie gata până la sfârşitul acestui an.
Gabriel Iancu, manager de contract: Ne-am apucat de lucru, urmează să punem în siguranţă podul, celebrul Pod Constanţa. Am început deja să dăm jos tot ce însemană beton compromis, se va arma din nou şi se va turna, se va cămăşui toată infrastructura podului
În Bucureşti se mai execută alte două proiecte importante. Podul Grant, care a fost închis la începutul lunii pentru reparaţii capitale, şi Pasajul Ciurel, care va face legătura între Splaiul Independenţei şi Autostrada A2.
Pe toată durata lucrărilor, circulaţia tramvaiului 41, cel mai eficient mijloc de transport pentru locuitorii din cartierele Militari şi Drumul Taberei, este oprită.