Concluzia spitalului din Sibiu după ce o tânără a murit pentru că a aşteptat prea mult ajutorul unui medic
Conducerea spitalului din Sibiu a anunţat concluzia anchetei demarate după ce o tânără a murit pentru că a aşteptat prea mult ajutorul unui medic.
De Redactia Observator la 23.01.2018, 13:27Conducerea spitalului din Sibiu a anunţat concluzia anchetei demarate după ce o tânără a murit pentru că a aşteptat prea mult ajutorul unui medic.
Maria Ciorogaru (39 de ani) a murit pe 28 decembrie 2017, la Spitalul Judeţean Sibiu, după ce i-a venit rău pe stradă şi a ajuns în stare gravă la Urgenţe.
Mama tinerei a povestit la acea vreme că fiica ei a fost ignorată de medici timp de 5 ore pentru că Unitatea de Primiri Urgenţe era foarte aglomerată şi că a fost îndrumată către Spitalul Militar, acolo unde a aşteptat alte câteva ore.
Un medic de la Spitalul Militar a consultat-o pe Maria şi a sunat imediat la numărul unic de urgenţă 112 pentru a o transporta pe tânără înapoi la Spitalul Judeţean Sibiu.
Din nefericire, Maria Ciorogaru a murit din cauza unui tromboembolism pulmonar.
Conducerea spitalului din Sibiu a demarat o anchetă, iar astăzi au fost făcute publice rezultatele.
"În urma analizării documentației medicale întocmite pacientei CM în data de 28.12.2017, a declarațiilor medicilor implicați în acordarea asistenței medicale susnumitei, a declarațiilor personalului care și-a desfășurat activitatea în Unitatea de Primiri Urgente în data de 28.12.2017 și a declarației medicului șef UPU, precum și în urma vizualizării imaginilor surprinse de camerele de supraveghere video din UPU, Consiliul Etic al SCJU Sibiu a formulat următoarele concluzii și recomandări:
- Pacienta, împreună cu aparținătoarea (mama), au decis să se adreseze altui furnizor de servicii medicale, asumându-și responsabilitatea acestei hotărâri;
- Nu au fost identificate încălcări ale principiilor etice în relația pacient - personal medical;
- Se recomandă suplimentarea personalului de triaj din Unitatea de Primiri Urgente, în vederea supravegherii pacienților din sala de așteptare și a comunicării optime cu aceștia.
Totodată, vă informăm că, la nivelul UPU, a fost instituit un plan de măsuri pentru preîntâmpinarea unor astfel de evenimente:
- personalul secției și al firmei de pază a fost reinstruit spre a nu oferi pacienților informații și recomandări în sensul retrimiterii acestora către alte unități medicale;
- indiferent de gradul de aglomerare a secției, toți pacienții sunt îndrumați să aștepte pentru a fi triați și ulterior consultați;
- la intrarea în UPU, pentru persoanele sosite prin mijloace proprii și care nu cunosc procedurile, este afișată recomandarea de a se adresa Registraturii, pentru a fi înregistrați;
- de asemenea, UPU a solicitat implementarea unui nou sistem de supraveghere, care să permită și înregistrarea audio și să faciliteze elucidarea unor astfel de situații", se arată într-un comunicat al spitalului.
Observator - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰
Stiri Sportive Citește și